Petak, 14 lipnja, 2024
NaslovnicaMAKARSKAUsvojene još jedne izmjene odluke o uređenju stare gradske jezgre, HDZ to...

Usvojene još jedne izmjene odluke o uređenju stare gradske jezgre, HDZ to nazvao “pendrečenjem” građana

– Ova odluka je jedan veliki pendrek kojim se pendreči trgovce, ugostitelje i stanovnike stare gradske jezgre. Gradonačelnik je proizvoljno i na temelju osobne sujete poskidao reklame i rasvjetna tijela; čovjek ide i ono u što upre prstom ne smije sutra osvanuti, rekao je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća šef makarskog HDZ-a Jure Brkan o Izmjenama i dopunama Odluke o postavljanju uređaja, reklama i urbane opreme na području stare gradske jezgre.

Izmjene su trebale biti usvojene na zadnjoj sjednici, no Ivana Miočević Franić (NLO) upozorila je da nije odrađeno javno savjetovanje koje je zakonska obveza. Nakon predbacivanja vijećnici zbog cjepidlačenja javno savjetovanje je provedeno, te se u petak našlo pred vijećnicima. Njih osam glasalo je za, dvoje protiv, a dvoje je bilo suzdržano.

Brkan je poručio kako neće ići u sukus odluke i kako ju neće podržati iz principa ljudskih prava, demokracije i sloboda.

Uz Brkana se Miočević Franić jedina javila u raspravi koja je rekla kako ovo nije treća nego četvrta sreća te kako je odluka općenito donesena brzopleto.

– Odredbe vezane za izgled reklama mi bodu oči, prestrogo su propisane, a onda se u nastavku članka 11. relativiziraju, rekla je Franić dodajući kako je problem i što će se tražiti suglasnost konzervatora. – A oni jedva čekaju davati smjernice makarskim ugostiteljima kao da nemaju drugog posla, dodala je vijećnica NLO-a.

Podsjetila je i oko nonsensa sa zabranom drvenih klupa i plišanih stolica te citirala dio primjedbe jednog ugostitelja, a koju objavljujemo u cijelosti.

– Smatram da prijedlog kojim se uvjetuje da sve reklame na pročeljima poslovnih jedinica budu iste boje (antracit) i iste izvedbe dugoročno stvara sterilnu i bezličnu sliku samih objekata, pa tako i grada. Na ovaj način objektima koji su godinama radili na poboljšanju ponude i stvaranju prepoznatljivog identiteta, a sve u svrhu da bi se turistima ponudila različitost, onemogućava se izražavanje i daljnji rad na stvaranju vizualnog identiteta.

Mislim da je uredba od 14.04.2022. godine kojom su uz materijale, dužinu reklame u širini ulaza, max. visine 50 cm i visine slova od 25 cm i odobrenje vizualnog rješenja od strane grada, omogućavala poduzetnicima da kroz samu reklamu približe svoju priču i karakter krajnjem korisniku. Uostalom to bi i trebao biti smisao reklame, da osim što informira, i privuče potrošača.

Živimo na Mediteranu i njegovim bojama bi trebali oživjeti grad, a ne bježati od njih i na taj način još više pasti pod sjenu jednoličnosti i sivila betona koji nas je okružio. Decentna reklama ne znači da ista mora nužno biti sterilna i neinventivna, naveo je ugostitelj u javnom savjetovanju.

Ivona Ćirak /foto O.Franić

- Oglas -