Subota, 7 lipnja, 2025
NaslovnicaAKTUALNOMAKARSKA Analizirali smo turističke brojke za prvih pet mjeseci, evo kako je...

MAKARSKA Analizirali smo turističke brojke za prvih pet mjeseci, evo kako je krenula 2025. godina

Turistička zajednica grada Makarske poslala nam je statistiku za prvih pet mjeseci ove godine. Ukupni podaci nešto su lošiji nego prošlogodišnji; do sada je ostvareno gotovo 174 tisuće noćenja, dok je lani u istom periodu ostvareno skoro 180 tisuća. Minus u noćenjima iznosi 3,3 posto. Međutim, kad se gleda broj turista, dogodio se čak blagi porast od 1 posto. Ove je godine u Makarskoj boravilo 47.077 noćenja, a lani 46.648.

Na prvom su mjestu turisti iz Bosne i Hercegovine. Ostvarili su skoro 34 tisuće noćenja pa je za zaključiti kako je svako peto noćenje u Makarskoj ostvario turist iz BiH. Ukupno je u Makarskoj kroz ovaj period boravilo 10.300 gostiju iz susjedne BiH te su time ostvarili porast od 3 posto u usporedbi s istim periodom protekle godine.

Na drugom su mjestu po broju noćenja Nijemci s gotovo 24 tisuće ostvarenih noćenja te 5.576 gostiju. Pad u broju turista iznosi 10,7 posto. Pad se bilježi i s domaćeg tržišta koje je ostvarilo manje noćenja, ali veći broj dolazaka od njemačkog. U prvih je pet mjeseci u Makarskoj boravilo 7 posto manje gostiju iz Hrvatske.

Minus je vidljiv i na poljskom tržištu koje je ostvarilo 12,6 tisuća noćenja, a boravak je prijavilo 2.982 gostiju (16,5 posto manje). Peti na ljestvici su Šveđani koji pak bilježe plus u broju gostiju, i to od 19,6 posto. Iako zajedno njemačko, švedsko i poljsko tržište tek nešto malo premašuju ukupnu brojku turista iz BiH, porast broja turista sa švedskog tržišta je značajan.

Pogledaju li se vrste smještaja, očekivano je preko 62 posto ostvario hotelski smještaj. Po pitanju noćenja i dolazaka na istoj je razini kao lani, dok obiteljski smještaj ipak bilježi pad od 7 posto.

Sve u svemu, brojke su prilično slične kao lanjske s tim da se struktura, kako je to i normalno u turizmu, ponešto mijenja. Predstoji nam glavna sezona u kojoj će se ljestvica promijeniti u korist tržišta poput primjerice poljskog. Međutim, pozitivno je to da se sve više stavlja naglasak na predsezonu i zimski period koji ne ostvaruje velike apsolutne brojke, ali kumulativno doprinosi ne samo solidnim brojkama nego općoj percepciji makarskog turizma.

Ivona Ćirak /foto M.D.

- Oglas -