Četvrtak, 9 siječnja, 2025
NaslovnicaAKTUALNOINTERVJU Marina Josipović: 'Ovogodišnji Advent opravdao je svoju turističku svrhu. Makarska je...

INTERVJU Marina Josipović: ‘Ovogodišnji Advent opravdao je svoju turističku svrhu. Makarska je ponovno na karti gradova koji su živi i zimi’

Program makarskog Adventa je iza nas, a s njime i odlične turističke brojke koje govore o porastu broja noćenja i dolazaka. Odličan povod za razgovor s Marinom Josipović, direktoricom Turističke zajednice Makarska, s kojom smo se osvrnuli na minuli period i turističke efekte, ali isto tako bacili oko u budućnost i planove. Iako se brendiranje morskog Adventa naslanja na brojne druge turističke teme, od razvoja destinacije, preko zimskog turizma pa do raznih selektivnih oblika turizma povezanih uz produljenje sezone, nekih smo se pitanja dotaknuli, no namjerno nismo ulazili dublje jer je riječ o zanimljivim temama kojima se treba posebno posvetiti. Stoga je fokus ipak ostao na blagdanskim događanjima i šušuru, te dojmovima i prvim analizama.

– Vrlo smo zadovoljni konceptom ovogodišnjeg adventskog programa. Smatram da je program bio odlično osmišljen, a tijekom ovih 30 dana pružili smo raznovrstan sadržaj koji je zadovoljio različite ukuse – od nastupa lokalnih izvođača i glazbenika do koncerata svjetski poznatih imena. Eksperimentirali smo s različitim glazbenim žanrovima, poput urbanih i bossa nova zvukova, što je bio zanimljiv izazov za makarsku publiku. Kombinirali smo stare i nove elemente, nudeći programe za sve generacije, od djece do starijih sugrađana, zadovoljno je komentirala direktorica TZ-a.

Kazat će kako su iznimno zadovoljni turističkim brojkama za prosinac, koji je zabilježio rast noćenja od 14,31 % u odnosu na prošlu godinu. – Adventski program, uz različite događaje i zajednički trud Grada, Turističke zajednice i gradskih tvrtki poput Makarskog komunalca i Makarske obale, zasigurno je imao značajan utjecaj na ove rezultate. Posebno nas veseli da je na Silvestrovo, prema sustavu e-Visitor, prijavljeno gotovo 1.800 gostiju, dok procjenjujemo da je stvarni broj posjetitelja bio i veći, s obzirom na korištenje nekomercijalnog smještaja koji je vjerojatno bio manje evidentiran.

Ukupni rast turističkih dolazaka tijekom blagdanskog razdoblja pokazuje kako sinergija svih dionika i bogat program privlače sve više posjetitelja, čak i izvan glavne turističke sezone, veli naša sugovornica.

Kakva je bila popunjenost u hotelima i koliko je važno imati otvorene hotele zimi? 

– Svi hoteli koji su bili otvoreni za novogodišnje praznike – Valamar Meteor, Biokovo, Antonio i Porin – zabilježili su izvrsnu popunjenost, što je zaista pohvalno. Cijenimo trud i napore koje ulažu, jer smo svjesni koliko je to izazovno, posebno tijekom zimskih mjeseci. Iako je Nova godina neosporno atraktivan datum koji privlači goste, zima traje mnogo dulje, a održavanje hotela operativnim tijekom ostatka sezone izuzetno je zahtjevno, osobito zbog visokih izravnih troškova. Otvaranje većeg hotela poput Meteora zimi izuzetno je značajno za našu destinaciju jer pokazuje potencijal za daljnji razvoj i privlačenje gostiju tijekom cijele godine, no dugoročna održivost zimskog poslovanja i dalje ostaje veliki izazov, kazuje Josipović.

Možete li uočiti korelaciju između dobrih brojki i događanja za određene vikende? Lijepo je da imamo bogat program, ali je pitanje je kolika je vrijednost za novac kad to stavimo u kontekst turističkog prometa?

– Vikendi su svakako bili bolje popunjeni, no bilo bi pretenciozno tvrditi da je to isključivo rezultat glavnih koncerata u sklopu adventa, iako su oni sigurno pridonijeli tome. Što se tiče elementa value for money, ne možemo ga promatrati isključivo kroz prizmu trenutnog turističkog prometa. Adventski program vidimo kao dugoročno ulaganje u imidž destinacije – što više ulažeš u kvalitetan sadržaj, veći su i benefiti. Povrat koji dobivamo vidljiv je kroz posjećenost, potrošnju i stvaranje pozitivne percepcije destinacije, a sigurno je da toga tijekom adventa nije nedostajalo, veli direktorica TZ-a.

foto: Advent Makarska

Gdje vidite čvrst temelj za iduću godinu, a koji biste dio programa željeli posebno razvijati i nuditi nešto originalno i inventivno u odnosu na ostale advent destinacije?

– Makarska je poznata kao destinacija koju obitelji s djecom često biraju, i to je temelj na kojem želimo graditi buduće programe. Ove godine smo s ponosom komunicirali naš Advent kao ‘Najveći MALI advent’, gdje smo uz glazbene koncerte na Kačićevom trgu organizirali aktivnosti za najmlađe, od radionica i interaktivnih programa u Igloo Djeda Božićnjaka, do premijernog Festivala maskota i tradicionalnog dječjeg dočeka Nove godine u podne. Aktivnosti su bile izuzetno dobro posjećene, a djeca su uživala u svemu što smo pripremili.

Za iduću godinu želimo dodatno razvijati ovaj segment, privlačeći obitelji iz Dubrovnika, Zadra i okolnih regija, bilo za vikende ili kao dio jednodnevnih izleta. Naš cilj je održati kvalitetu programa i fokusirati se na održivost, osiguravajući da svaki posjetitelj, uz obiteljsku zabavu, doživi i našu lokalnu autentičnost. Lijepo je vidjeti grad pun života, a istovremeno smo svjesni svojih mogućnosti i usmjereni na kvalitetu i održiv razvoj, prilagođen našim posjetiteljima i njihovim potrebama, ističe.

Ove je godine na Adventu nastupilo i jedno zvučno međunarodno glazbeno ime. Kako ste zadovoljni i možemo li dogodine očekivati internacionalnu zvijezdu?

foto: Matko Begović / privatni album

– Jako mi je drago što je koncert Nouvelle Vague prošao izuzetno uspješno i što je bio zapažen, kako među publikom, tako i u medijima. Bila sam znatiželjna kako će članovi benda reagirati kada stignu u Makarsku zimi, s obzirom na to da su neki od njih morali čak četiri puta presjedati kako bi došli do Splita. Na kraju, unatoč svim okolnostima koje su nas zadesile dan prije koncerta, sretni smo što je ovaj ‘eksperiment’ završio tako uspješno. Bend je bio iznimno zadovoljan – oduševili su ih Makarska, energija publike, a bilo je zanimljivo vidjeti kako se publika izmijenila nakon Gršinog nastupa. Posebno nas raduje dolazak stranih fanova koji su nakon koncerta čekali na autograme i fotografiranje s pjevačicama.

Bilo bi sjajno i iduće godine dovesti nekog s internacionalne scene, no trenutno je još rano govoriti o tome jer takvi projekti ovise o nizu čimbenika. Ipak, ostajemo otvoreni za mogućnosti koje obogaćuju naš adventski program, objašnjava Josipović.

I za kraj jedno složenije pitanje kojem ćemo se vratiti. Iako se radi o malim brojkama u odnosu na ljeto, ako gledamo širu sliku (npr.sjajan listopad i studeni), možemo li govoriti o razvoju zimskog turizma? Jesmo li ambiciozni?

foto: O. Franić

– Ambiciozni smo, ali razvoj zimskog turizma ne bih definirala u klasičnom smislu. Makarska je primarno destinacija usmjerena na ljetni turizam, što je naš identitet i snaga. Ipak, naš cilj je produljiti sezonu i smanjiti pritisak na infrastrukturu tijekom ljetnih mjeseci, čime želimo osigurati ravnomjerniji turistički razvoj. Ne težimo postati destinacija zimskog turizma, već želimo grad koji je živ i atraktivan i izvan ljetnih mjeseci. Programi poput Adventa, koji naglašavaju brendiranje i stvaranje prepoznatljivosti, odličan su primjer kako možemo promijeniti predodžbu ‘mrtvog grada’ zimi. Naš fokus je na kvaliteti sadržaja, razvoju svijesti o destinaciji i stvaranju dugoročne vrijednosti koja će biti prisutna cijele godine, za kraj će naša sugovornica dodajući kako je u tom kontekstu Advent opravdao svoju turističku svrhu staviviši Makarsku na kartu priobalnih gradova koji žive i zimi.

razgovarala: Ivona Ćirak

 

 

 

 

 

- Oglas -