Tijekom prva dva mjeseca 2025. godine Splitsko – dalmatinsku županiju je prema podacima iz sustava eVisitor posjetilo 47.000 gostiju koji su ostvarili 139.000 noćenja u komercijalnom smještaju.
Pri tome su najveći broj noćenja ostvarili domaći turisti, turisti iz BiH, Njemačke i Slovenije. Kad su u pitanju destinacije, najveći broj noćenja ostvaren je u Splitu i Makarskoj.
Naime, pogleda li se statistika za prva dva mjeseca, unatoč blagom padu u odnosu na prošlu godinu, Makarska je na apsolutno čvrstom drugom mjestu poslije Splita. Split je ostvario oko 77,4 tisuće noćenja, a Makarska 11,3 tisuće. Podstrana je na trećem mjestu.
Zbrojimo li noćenja posjećenijih destinacija u županiji, ispada da je u Makarskoj ostvareno noćenja kao u Podstrani i Omišu zajedno. Trogir, Omiš i Solin imaju zajedno tek nešto više noćenja nego sama Makarska. Zajedno pak s ostalim općinama na Rivijeri Makarska je ostvarila preko 14 tisuća noćenja.
Što se pak usporedbe s prethodnom godinom tiče, Makarska je ostvarila blagi pad u prva dva mjeseca, dok je u veljači nešto izraženiji i iznosi 20-ak posto i u dolascima i u noćenjima.
Blagi pad bilježi većina drugih destinacija, osim Splita. Trogir jest u plusu, no radi se o malim brojkama.
Glede tržišta, nakon Hrvata, BiH turista i Nijemaca slijedi SAD tržište te potom poljsko. Dok je njemačko emitivno tržište u ogromnom padu u prva dva mjeseca, američko je u porastu, kao i ono iz susjedne Bosne i Hercegovine.
Ivona Ćirak /foto MD/ilustracija