Naš prometni dvoboj oko zatvaranja makarske rive započeli smo s argumentacijom hotelijera Tončija Andrijaševića, inače našeg čitatelja, koji je objasnio zašto ovaj potez drži pogubnim, pa i neizvedivim. Andrijaševiću svoje stavove sučeljava Thomas Mravičić, turistički djelatnik, a koji smatra da rivu treba zatvoriti. Hoće li to biti za dvije, pet ili sedam godina, kaže kako je svejedno; drži da tome treba težiti i pripremati teren.
– Moje osobno mišljenje je da treba zatvoriti, s tim da ne znam bi li to bilo parcijalno i bi li se ostavila jedna traka za prolaz za javni prijevoz i taksije, to bi trebali stručnjaci definirati. Za to sam da se ucrtaju biciklističke staze i proširi šetnica. Po meni bi se time trebali proširiti štekati od čega bi koristi imali i ugostitelji i Grad kroz naplatu korištenja javnoprometnih površina, kaže Mravičić.
– Kad ljudima nešto uzmeš, moraš im i nešto ponuditi zauzvrat, što znači da treba osigurati parking na nekoj lokaciji, bila to rupa ili neko drugo mjesto gdje predviđaju garaže. Drugo, treba razvijati javni prijevoz, a pritom ne mislim na kružni prijevoz koji sad imamo s Đirom nego baš pravi prijevoz koji može primiti i invalidnu osobu, i trudnicu, i mamu s kolicima, što ovi kombiji nisu.
Što se tiče navika ljudi, znam da promjene nisu lake i da će neki u početku patiti zbog zatvaranja rive, ali kad se tako nešto radi onda se i osigura alternativa. To su jednostavno svjetski trendovi i Makarska mora tome težiti. Miče se parking iz centra, vodi se računa o ekologiji, održivosti, zdravlju, promociji kretranja i vožnje biciklom…
Koliko su te navike često razlog neprihvaćanju, najbolje pokazuje to koliko ljudi kod nas koriste automobile. Ljudi koji idu u kvartovske kafiće kraj mene često pale auto kako bi otišli na kavu 50 metara dalje, a pritom i blokiraju cestu, kaže Mravičić.
S druge strane, kao član Ceha prijevoznika, ukazuje na rješenje kojim bi se zatvorio problem taksista sa zatvaranjem rive. – Kad od rotora bude dvosmjerna ulica, onda bi trebalo taksistima ostaviti parking mjesta na platou kod Osejave. Neće morati voziti u krug i većini se moj prijedlog svidio, kazuje Mravičić koji je mišljenja da ne treba žuriti jer, kako kaže, važno je da sve bude kako treba.
– A da će svi biti zadovoljni, neće, jer to ni s jednom promjenom ne ide, veli za kraj.
Ivona Ćirak /foto: MD, privatni album