Nedjelja, 8 rujna, 2024
NaslovnicaAKTUALNOPogledali smo novu sistematizaciju u TZ-u: Sprema li se sličan scenarij kao...

Pogledali smo novu sistematizaciju u TZ-u: Sprema li se sličan scenarij kao s Gradom?

Na sjednici Turističkog vijeća iduće srijede jedna od važnijih točaka jest sistematizacija radnih mjesta u Turističkoj zajednici grada Makarska. Ovaj se akt već dulje vrijeme najavljuje, a njegovo usvajanje definitivno donosi velike novine u uredu TZ-a u kojemu se već dugo nitko nije bavio ovim. Uglavnom su se krojila radna mjesta po potrebi, no većih reorganizacija rada nije bilo.

Što donosi ovaj dokument? Radi li se “samo” o preraspodjeli radnih mjesta, je li glavni cilj povećati učinkovitost? Želi li gradonačelnik smanjivati plaće, jer već je od ranije poznato kako je iskazivao nezadovoljstvo s nekim elementima rada? Ili ih samo namjerava izbalansirati? Hoće li u uredu ostati isti ljudi, ili bi se mogao očekivati sličan scenarij u Gradu, kada je šestoro ljudi novom sistematizacijom proglašeno viškom, ali su se naknadno zapošljavali novi? Na mnoga od tih pitanja u ovom je trenutku nemoguće dati odgovor, ali kurs kojim plovi ova vlast donekle se može nazrijeti.

Broj jedan u sistematizaciji je, jasno, radno mjesto direktora koji ima koeficijent 3,4. Prvi nižerangirani je voditelj razvoja destinacijskog menadžmenta s koeficijentom od 2,5. Riječ je o posve novom radnom mjestu koje je praktički desna ruka direktora. Njegov je posao izrada plana upravljanja destinacijom, sudjeluje u provedbi upravljanja kvalitetom ponude u destinaciji, kontrolira dionike turizma radi njihovo usklađenog djelovanja u skladu s planom upravljanja destinacijom, prati natječaje i priprema projekte itd. Suma sumarum, posao voditelja je prilično opsežan i reklo bi se i konkretniji nego opis poslova samog direktora. Tko bi se iz postojećeg kadra mogao postaviti na to mjesto, zbilja je za sada teško pretpostaviti, kao što možemo nagađati hoće li ovu osobu tražiti putem natječaja.

Voditelj manifestacija i festivala ima isti koeficijent, a opis poslova je također dosta širok. Uz organizaciju događanja pod palicom TZ-a pomaže oko realizacije događaja koje organiziraju udruge, a dano mu je i da kontrolira i koordinira sve što se zbiva pod financijskom kapom Turističkog vijeća, te da predlaže ekološke akcije i manifestacije. Moglo bi se reći da opis poslova donekle odgovara onome što radi Tonči Lalić.

S jednakim je koeficijentom, dakle jednako rangiran, i voditelj marketinga, koji kreira, organizira i rukovodi marktinškim i promotivnim aktivnostima TZ Makarska. Obavlja poslove identificiranja i sistemtiziranja turističkih zanimljivosti ciljem optimizacije njihove gospodarske vrijednosti, predlaže nove turističke proizvode, plan marketinških akcija itd. Poput ostale tri funkcije s koeficijentom 2,5 i ovdje je riječ o radnom mjestu kojem je dano dosta poslova i ovlasti.

S koeficijentom 2,3 slijedi voditelj računovodstva i financija što odgovara opisu poslova Nikoline Leko, te voditelj receptivnih poslova i analitike s koeficijentom 2,2, što je pak slično onome što radi Matko Buljan. Potom je tu suradnik na posebnim projektima sa SSS s koeficijentom 2 (osmišljava, predlaže i realizira posebne projekte od interesa za promidžbu destinacije, brendira i prezentira destinaciju, provodi nove turističke proizvode itd.

Administrator ili tajnik s koeficijentom 1,7 obavlja klasične tajničke i administrativne poslove, suradnik u marketingu s 1,9 pomaže voditelju marketinga, a turistički informatori posao obavljaju sezonski.

Sve u svemu, po broju izvršitelja može se zaključiti kako se radi o ukupno deset radnih mjesta s direktorom. Također se nekako nameće zaključak da je ovoj vlasti važno osnažiti nepolitičke funkcija koje ostaju i s odlaskom direktora te time barem pokušati postaviti smjer za ubuduće. S druge strane, opis poslova samog direktora je prilično formalan i mršav što se tiče ovlasti.

Za kraj ćemo navesti dio onoga što se od njega očekuje: organizira i vodi Turističko vijeće, zastupa TZ. predlaže planove i programe rada, izdaje naloge za isplatu, brine se o namjenskom korištenju sredstava, potpisuje poslovnu dokumentaciju itd. Ukratko bi se moglo reći da je tu kao odgovorna osoba koja stavlja svoj potpis na sve, dok realni posao u prvom redu obavlja voditelj razvoja destinacijskog menadžmenta, te voditelj marketinga ili pak voditelj manifestacija i festivala. Tu se radi o stručnom i kreativnom poslu iako je koeficijent dosta manji.

Znači li to da se visinom plaće želi nadomjestiti sve ono što bi pravom profesionalcu bio izazov, a na privlačnije funkcije (privlačnije ne-uhljebima!) postaviti ljude za koje drže da tamo trebaju biti, možemo samo spekulirati. Uostalom, ionako bi se uskoro neke stvari trebale rasvijetliti, jer bismo do 12. kolovoza trebali znati tko će biti nova čelna osoba TZ-a.

Sama sistematizacija je, inače, dobar iskorak, no pitanje je kakve će poteze povući za sobom i hoće li u konačnici imati pozitivne rezultate.
Ivona Ćirak / foto MD

- Oglas -