Na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća, u sklopu aktualnog sata, gradonačelnik Zoran Paunović rekao je nešto više o rješavanju problema u prometu i otkrio kako bi, u kratkim crtama, trebao izgledati 6-godišnji plan rješavanja prometa.
– Pitanje prometa je u Makarskoj možda najcrniji problem nakon što smo riješili problem betonizacije , nakon što smo makli Peškeru i riješili problem zdravstva. Sada je sljedeće na redu rješavanje prometa i prometne infrastrukture. Iako rješavanje prometa nije dio našeg predizbornog programa, ja ću ponoviti čisto da budete u toku. Sve stvari vezano uz promet smo podijelili na četiri. Prvi su investicije u ceste, a tu je ključni projekt denivelirani rotor na Voliciji, na tome se radi. Trenutno radimo izvlaštenja da se može izdati građevinska dozvola, rekao je podsjetivši na spoj Kotiške s magistralom.
Prvi je korak povezivanje centra s magistralom. Nakon spoja s Kotiškom, koji i dalje čeka potez Grada Makarska jer treba urediti cjelokupnu prometnicu, u planu je spoj Ulice Kipara Meštrovića te Macela s državnom cestom D8. Oba spoja su, kako je kazao, u fazi projektiranja za građevinsku dozvolu.
– Što se tiče malih gradskih prometnica ideja je povezivanje. Prva je Ulica Petra Krešimira IV., spajanje UPU Zelenke 2 na Stari velikobrdski put, zatim spajanje Petorice Alačevića i Potoka, onda odraditi cestu prema Apfel Areni, kazao je gradonačelnik.
Garaže su, kako je kazao, podijelili na dvije faze.
– Jedna su velike investicije. Prvi je Trg Ivana Pavla II., tu smo već u visokoj fazi, rješavanje imovinsko pravnih odnosa, zatim Peškera, onaj dio o kojem smo razgovarali. Tu je bitno da javnost razumije, ne radi se o garaži koja će biti nasred Peškere kako to često puta zli jezici žele predstaviti. Radi se o onom dijelu gdje je i sada parking.
Zatim imamo onaj trokut na Dugišu gdje je sad dječje igralište, intencija je da tamo imamo 4,5 podzemnih etaža i igralište ponovno stavimo gore, međutim, u Prostornom planu prošlom ostavljena je vjerska namjena. U sljedećim izmjenama unijet ćemo podzemne garaže. Onda imamo Crodux, gdje se rješavaju imovinsko pravni odnosi koji nisu bili riješeni, da bi se izdala lokacijska i građevinska dozvola za parking s oko 200 mjesta.
Tu su i neka mala poboljšanja, poput Živkinog dvora gdje bi trebao biti Kulturni centar…Ovo je neka projekcija između 5-6 godina za realizirati cijeli projekt uređenja prometa, rekao je Paunović.
Kazao je i kako su po dolasku na vlast doznali da je bivša vlast kroz izradu Prostornog plana ukinula obilaznicu. – Mi smo u nastojanjima pokušali da se vrati u županijskim izmjenama obilaznica tako da bi ona dovela do potpunog rasterećenja, pojasnio je.
Podsjetio je na javni prijevoz koji je, kako je rekao, zaživio. – Prva faza se pokazala fantastična, druga faza će ići kasnije, proširit ćemo broj stanica i kupiti veća vozila, obećao je.
Istaknuo je i uvođenje video nadzora, promjene prometnih pravaca, zatvaranjem rive osim za dostavna i interventna vozila. Istarsku ulicu je isto istaknuo kao neadekvatno riješenu, te izlaz kod Dalmacije kao opasno mjesto. – Neke ulice na Dugišu koje trebaju postati jednosmjerne, kao i neke na Zelenki, ali da ne duljim, s poboljšanjima raznim trebali bismo dobiti 900 parkirnih mjesta u sljedećih 5,6 godina, zaključio je gradonačelnik.
Ivona Ćirak /foto M.D.