Utorak, 7 svibnja, 2024
NaslovnicaMAKARSKAODRŽIVI TURIZAM Petra Mravičić: Isplatilo nam se razmišljati zeleno, ponosni smo na...

ODRŽIVI TURIZAM Petra Mravičić: Isplatilo nam se razmišljati zeleno, ponosni smo na certifikat!

Petra Mravičić iz turističke agencije TIP Extreme od nedavno je vlasnica certifikata Travelife Partner čime su ušli u sustav “zelenih” turističkih agencija, a tim je povodom trenutno u Beču na završnoj konferenciji European tourism going green gdje se okupljaju certificirane firme i predstavljaju rezultati projekta. Među njima je i turistička agencija iz male Makarske u kojoj se u posljednje vrijeme jako često koristi izraz “zeleno” i “održivo”.

– Naša mala turistička agencija 20 godina djeluje na turističkom tržištu organiziranjem lokalnih izleta s polazištima sa Makarske rivijere. Usmjerili smo se prema prirodnim ljepotama, vanjskim aktivnostima tkz outdoor turizmu od čega možemo izdvojiti planinarenja po Srednjoj Dalmaciji, zip line, panoramske izlete, učeničke i studentske ekskurzijama te izlete za osobe s posebnim potrebama.

Put prema održivom turizmu je zapravo krenuo od samog osnivanja agencije bez da smo toga bili svjesni. Podsjećam da je održivi turizam po svojoj definiciji turizam koji je reakcija na negativne učinke turizma, podsjeća Petra na početkei samu ideju.

U identifikaciji održivosti pomogao im je, kaže, projekt ETGG2030 (European tourism going green) koji vodi Hrvatska gospodarska komora. Time su im podmireni svi troškovi pohađanja radionice nakon čega su pristupili certificiranju Travelife Partner, vodeće inicijative za osposobljavanje, upravljanje i certificiranje turističkih tvrtki koje su posvećene održivom razvoju.

– Dokazivost kvalitete i promišljenosti upravljanja nam je otvorilo nove poslovne mogućnosti i veliko zadovoljstvo da se nalazimo u ovako probranom društvu te svjedočimo da poslovanja na društveno i ekološki prihvatljiv način itekako ima smisla, kazat će Mravičić.

– Najveći izazov je suradnja s dobavljačima koje smo morali uvjeriti da otvore svoja vrata prije glavne sezone, da budu održivi i što više koriste lokalne namirnice, zapošljavaju lokalno osoblje, smanje korištenje plastične ambalaže i tiskanje nepotrebnih dokumenata. Bilo je teško, ali ne i nemoguće tako da već ove godine imamo partnere / OPG-ove koji su npr. zamijenili plastične žličice s metalnima, piće poslužuje u staklenoj ambalaži, a hranu u keramičkom posuđu, tumači naša sugovornica.

 

Održivi turizam se u našem slučaju odrazio na dobavljače, partnere i klijente pa možemo zaključiti da nam se isplatilo razmišljati zeleno!

Sigurno će biti zanimljivija činjenica da se jedna tvrtka s Makarske rivijere nalazi u europskom društvu koje posluje na održiv način.

- Oglas -