
Pitanje autobusnog kolodvora i njegovog održavanja čest je predmet javnih komentara, a jedna takva opaska upućena u obliku pitanja gradonačelniku Zoranu Paunoviću našla se i na njegovom posljednjem gostovanju na RMR-u.
Zamjerka oko lošeg održavanja kolodvora i sanitarnih čvorova trebala bi se, misle slušatelji, ticati i gradonačelnika, koji se nije osvrtao na stanje kolodvora, ali je kazao kako je na mjestu postojećeg kolodovora investitoru i njegovu vlasniku Prometu Makarska i Mati Jujnoviću u planu – hotel.
Paunović je dodao kako je građevinska dozvola za hotelom s podzemnim garažama zatrražena u vrijeme dok su na snazi bile odredbe starog Prostornog plana iz 2020. godine, odnosno mandata Jure Brkana. Gradonačelnik tvrdi kako u tom planu investitor nije uvjetovan izgradnjom kolodvora na drugom mjestu.
Po planu iz 2023. kolodvor bi trebao biti na području Metalplastike. – Ne znam u kojem je statusu trenutno zahtjev za hotelom na mjestu kolodvora. Ali grad mora imati kolodvor, komentirao je Paunović.
U informacijskom sustavu prostornog uređenja vidljivo je da je zahtjev zaprimljen 4. srpnja 2023. godine. Kao datum urednog zahtjeva Upravnom odjelu za razvoj grada navodi se 13. svibnja 2024. godine. Što se samog statusa predmeta tiče, u sustavu se navodi kako je u obradi.
Što se pak prostorno-planskih uvjeta iz 2020. godine tiče, u tom je planu prizemlju i 4 etaže dodana još jedna nadzemna etaža. U konačnici to su podrum, prizemlje i pet etaža. Gradski kolodvor inače broji preko 3000 kvadrata. Jujnović je po starom planu mogao tražiti dozvolu i za zgradu, no to nije učinio. U jednom od rijetkih istupa u medijima rekao je kako mu je cilj zaposliti ljude.
Na području Metaplastike Jujnović bi, prema novom pak planu, trebao izgraditi kolodvor, no prije toga isto tako odraditi arhitektonsko-urbanistički natječaj, na što ga je obvezala ova vlast. Na tom dijelu površine 1,8 ha po novom planu planira se izgradnja stambeno-poslovnog kompleksa u sklopu kojeg je planiran i smještaj autobusnog kolodvora.
Izgradnja se planira kao cjeloviti zahvat sa sadržajima stambene, poslovne, ugostiteljsko-turističke, javne i društvene namjene, te sadržajima infrastrukture (autobusni kolodvor).
Udio stambene građevine može biti najviše 70 posto, a najveća katnost podrum i 4 nadzemne etaže. Najmanje 30 posto građevne čestice mora biti
hortikulturno uređeni teren, a na preostalom dijelu otvorenih površina, moguć je smještaj sportskih i rekreacijskih sadržaja. Čak se uvjetuje izgradnja dječjeg igrališta ne manjeg od 50 kvadrata.
Ivona Ćirak /foto M.D.