Prvi krug izbora održava se već za šest tjedana, a premda bi političke poruke trebale biti presudne na njima, nije nevažno ni to kako će se one upakirati i hoće li uopće doprijeti do birača.
Usluge PR-ovaca katkad znaju biti ključne za uspjeh – bilo da se radi o strateškom savjetovanju i planiranju ili konkretnom ‘fizičkom’ poslu odrađivanja svakodnevne komunikacije, vođenja društvenih mreža, organizacije javnih nastupa i slično, piše Tportal.
Nacionalni portal analizirao je stanje na terenu te ispitao tko kampanju za lokalne ili regionalne izbore radi sam, a tko angažira PR agencije.
Tako, primjerice, Možemo! i Most samostalno rade kampanju, a Jerko Trogrlić s kojim je surađivao Grad Makarska surađuje i s HDZ-ovim i SDP-ovim kandidatima. Za Tportal je, inače, rekao da je početkom godine objavio da se povlači iz javnosti upravo kako bi radio na kampanjama za lokalne izbore.
O prekidu suradnje s Gradom Makarska smo, inače, već pisali, a gradska vlast navela je kako su sami inicirali raskid ugovora upravo zbog predstojećih izbora.
Krešimir Macan, kojega se, kako ističe i Tportal, smatra se jednim od pionira PR scene u Hrvatskoj, vodi kampanju makarskom gradonačelniku Zoranu Paunoviću. Osim Paunoviću kampanju radi i SDP-ovoj Aniti Bonačić Obradović, te kandidatima SDP-a za gradonačelnika Rijeke, Sandra Krpan, te za primorsko-goranskog župana – Ivica Lukanović.
Uglavnom se radi o SDP-ovcima, no treba reći da Macanove usluge koristi i nezavisni župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić, a on brani mandat uz podršku HDZ-a, kao i dugovječni nezavisni gradonačelnik Slavonskog Broda Mirko Duspara. Onako ljudski, prijateljski, priznaje da daje pokoji savjet i nezavisnoj kandidatkinji za splitsko-dalmatinsku županicu Ivani Ninčević Lesandrić.
– Zapravo, u svim ovim slučajevima moja tvrtka Manjgura ograničena je na ulogu savjetnika, a preostale operativne poslove obavljaju agencije i ljudi koje su angažirali kandidati’, kaže Macan za Tportal.
M.D.