Petak, 18 listopada, 2024
NaslovnicaAKTUALNOKOMENTAR Ima li Makarska kao destinacija obiteljskog turizma dovoljno sadržaja za djecu

KOMENTAR Ima li Makarska kao destinacija obiteljskog turizma dovoljno sadržaja za djecu

Organiziranje Dječjeg dana na Peškeri pod palicom Grada Makarska izazvalo je pozitivne komentare, jer je četverosatni program bio posvećen isključivo najmlađima. No izazvao je i primjedbe kako sadržaja za djecu, zapravo, generalno nedostaje.

Iako se Makarska percipira kao destinacija obiteljskog turizma, zabavni program se u sezoni zapravo već dugi niz godina vrlo malo orijentira na dječju “publiku”. Činjenica je da maleni dobiju puno više pažnje van turističke sezone, što je s jedne strane razumljivo jer program ne stvara samo Grad ili TZ nego i gradske udruge te ustanove. A svi su više rasterećeni kada nam se ne događa ludnica od sezone.

No s druge je strane paradoksalno da nam upravo ljeti, kada se broj stanovnika utrostruči, najviše nedostaje dječjih predstava, animacija, radionica na otvorenom…Jučerašnji “event” otvorio je pitanje učestalijeg organiziranja sličnih događanja, a zašto ne i jednake dinamike poput ribarskih večeri.

Drugi dio priče je nekakva uvjetno rečeno “infrastruktura” za djecu koju možemo podijeliti na javnu i komercijalnu. U posljednjih par godina bilo je, istina, nekih ulaganja. Uređeno je postojeće igralište kod Pošte te napravljeno novo igralište na Macelu, postavljena je antistresna podloga u parkiću na Peškeri, a u sklopu novog vrtića Maslina napravljeno je i igralište. Nije da se ništa ne radi i ne ulaže, ali da Makarskoj nedostaje neko suvremenije i opremljenije igralište za djecu, potvrđuje i činjenica da mnogi roditelji djecu vode u Bašku Vodu, gdje je u sklopu turističkog naselja Urania vlasnik bungalova uložio u vrhunska igrala.

Ono što je ove godine, međutim, novo, jest to da je Makarska 2023. godine prvi put u dva desetljeća ostala lišena komercijalnih sadržaja koje je na osnovu potražnje nudio privatni sektor, a to su trampolini, napuhanci, luna park i ostali sadržaji.

Naime, s uklanjanjem baraka uklonjeni su i ovi sadržaji. Mnogim turistima u večernjoj je šetnji to bila jedno od odredišta na kojemu su se najmlađi mogli zabaviti, a odrasli predahnuti od animacije svoje djece. Uklonjenim sadržajima, međutim, trenutno nema alternative, pa je tako najbliži trampolin u blizini hotela Rivijera odnosno unutar hotelske parcele.

Projekt uređenja Peškere podrazumijeva u svojem programu i sadržaje za djecu poput igraonica i igrališta, ali za realizaciju će trebati vrijeme. Glavni projekt je praktički tek nedavno naručen pa je potpuno jasno da ni u sezoni 2024. godine neće biti realno očekivati sve ono što je obuhvaćeno programom natječaja i idejnim rješenjem.

Da se sadržajima za djecu treba baviti, vjerojatno bi nam potvrdila i statistika, no dobnom strukturom gostiju nažalost ne raspolažemo. Međutim, da je jedno od najprepoznatljivijih obilježja turističke Makarske upravo family turizam, prepoznao je i Valamar, pa je svoj najveći makarski hotel Meteor brendirao u tom smjeru. Manji hotel Dalmaciju prepustio je mladima, i po mišljenju mnogih pogriješio pri takvom brendiranju upravo iz razloga što grad pod Biokovom posljednjih godina nije baš neka meka za mlade i partijanje.

Je li Makarska zanimljiva za obitelji, reklo bi se da jest, ali u kojoj mjeri gradska vlast želi razvijati taj vid turizma za sada nije jasno niti je komunicirano. Kulturna strategija kao jedini dokument tek rubno zahvaća zabavu za najmlađe, a gradska vlast je jasno rekla da se ne žele opredijeliti ni za jedan specifični vid turizma nego razvijati selektivne oblike turizma i održivi turizam.

No kad govorimo o primjeni kulturne strategije očigledno je da se radi o dokumentu za narednih 10 godina.

Dugoročni ciljevi koje najviše obuhvaća uređenje Peškere, za sada zaustavljeno na ozelenjavanju, te ideje obuhvaćene kulturnom strategijom stoga bi trebali biti premošteni kratkoročnim rješenjima. Kakva rješenja bi bila idealna, trebalo bi pak vidjeti upravo s – našim gostima.

Inače, kako je po novom Zakonu o turizmu koji je upravo na javnom savjetovanju turističkim zajednicama dana veća autonomija u vidu upravljanja destinacijom, ove bi teme u budućnosti trebale biti više u rukama TZ-ova.
Ivona Ćirak/ foto MD/Grad Makarska

 

 

- Oglas -