Petak, 18 listopada, 2024
NaslovnicaMAKARSKAINSTAGRAM BAJKA Antonia Radić Brkan o promociji ulaska u mrežu Cittaslow: "Nije...

INSTAGRAM BAJKA Antonia Radić Brkan o promociji ulaska u mrežu Cittaslow: “Nije pitanje koliko je koštalo, nego zašto takve stvari ne koštaju. Radi se o cijeloj mehanizaciji”

Grad Makarska je postao dijelom pokreta Cittaslow, mreže gradova dobrog življenja kojih je 300-tinjak na svijetu, i predstavio je to jučer, zajedno s partnerom TZ-om Makarska, na VIP večeri priređenoj jučer u Rančića dvoru za 30-ak novinara i influensera. U mreži su gradovi iz Italije, odakle je najveći broj, potom Njemačke, Kanade, Austrije, Poljske, Turske…

Uglavnom, cijeli event s finom hranom, ugodnom glazbom, instagramu prilagođenim dekoracijama i kulisama, pričama iz povijesti kuće Petra Rančića koje je ispričao Marino Srzić, makarski knjižničar predstavljen kao riznica štorija o Makarskoj, sve je osmišljeno s ciljem da se Makarska predstavi kao grad u kojemu se živi ugodno, lagano, gotovo pa hedonistički, a novinari su tijekom dvodnevnog boravka posjećivali mjesta na koja smo najponosniji.

Gradu se stoga zaista mora odati priznanje da su uspjeli gurnuti u plan jednu instagramski popeglanu sliku Makarske i neutralizirati sve one manje ugodne karakteristike grada kojima svjedočimo u vrijeme kad se turistički promet najbrže ostvaruje; od nesnosnih gužvi, preko buke, mirisa pečenog mesa i masnih fleka po pločnicima, pa do osjećaja da smo svi skupa u kakvom limbu koji će se tek u drugoj polovici rujna početi pretvarati u grad čiji stanovnici zapravo vole živjeti polako, kako to naziv Cittaslow i sugerira.

Dogradonačelnica Antonia Radić Brkan kazat će međutim kako se nipošto ne radi o pretencioznom projektu niti utopiji. Uvjerena je da će Makarska imati koristi od ulaska u mrežu Slowcitta i promocije te činjenice novinarima i influenserima iz Hrvatske. Dodaje kako će im to otvoriti i snažnije pregovaračke pozicije, primjerice s ministarstvima…

– Organizatori asocijacije su bili oduševljeni kad smo im se javili, pitali su nas gdje smo do sad. Zašto smo prvi u Hrvatskoj, ne znam, moguće je da nije bilo spoznaje o tom pokretu…Postupak je bio zahtjevan i bolan, ima oko 70 postulata koje treba zadovoljiti, odnosno 50 posto njih, jer neke nismo mogli. Uglavnom, Grad je radio prijavu, a platformu namjeravamo koristiti u turističke svrhe i TZ je to prepoznao, rekla nam je Radić Brkan dodajući kako će to vući jednu drugačiju strukturu gostiju.

Na pitanje koje benefite imamo od uključivanja u mrežu, odvratila je kako je vrijeme da shvatimo kako se više ne može ići putem masovnog turizma. Veli kako domaći ljudi moraju imati profit, ali i osjećaj zadovoljstva.

– Vrijeme je da prepoznamo trenutak i okrenemo se iskonskim vrijednostima i autentičnosti, veli dogradonačelnica.

Kao autentično je istaknula vina Marina Bušelića, cvijet soli Ivana Šimića, kozmetiku Jelene Erceg Herbae Dalmatiae, nakit dizajnerice Marije Ivanković, tortu makaranu Bobe Puharića, nagrađivana maslinova ulja…Sve je to predstavljeno gostima koji su dobili poklon vrećice s potpisom Made in Makarska.Ma Bossa bend koji je bio zadužen za glazbeni užitak također je domaći, no agencije koje su organizirale catering i dekorirale ambijent dolaze iz Splita, odnosno Zagreba.

Dogradonačelnicu smo pitali tko je bio zadužen za taj dio, na što nam je odgovorila kako su taj dio odradili Grad i TZ.

Pojasnili smo kako nas zanimaju vanjski suradnici, a Radić Brkan je kazala kako su i hrana, i glazba, i rasvjeta bili logistika. Kako instagram aktivnosti nije teško upratiti, doznali smo da su projekt za Cittaslow napravile Ivona Bezmalinović (Bezminica) iiz Splita  PRiredba iz Zagreba. Studiopepel je bio zadužen za keramiku, Joujoubotanicals za sapune, a Lilihadecoration za letke.

– Ulazak u mrežu koštao nas je 500 eura, dalje se plaća samo članarina. A koliko je ovo sada koštalo, to moramo najprije zbrojiti, ali meni je više pitanje: zašto ove stvari ne koštaju? Organizacija promocije ima cijelu mehanizaciju koju treba pokrenuti, treba dovesti ljude, novinare kojih je 75 posto i nešto blogera koji razmišljaju na slow način, to je ono što gradu treba da se pozicionira. Mislim da nije utopijski niti će se čarobnim štapićem preko noći nešto dogoditi, ali moramo svi drugačije razmišljati. Turizam naime nisu samo dva mjeseca, veli Radić Brkan.

Na naš komentar kako građani teško mogu shvatiti i prihvatiti ovakve projekte kada se susreću s bazičnim nedostacima na svakodnevnoj razini, odvratila je kako se 30 godina nije ulagalo u infrastrukturu i kako ne ide ništa preko noći.

– Nije realno da ćemo sve to realizirati u 4 godine i smatram da se ne treba grčevito držati za mandat. Ali treba pokrenuti građane da shvate kako politika nije sama sebi svrha nego da je svrha javno dobro i da je na nama postaviti temelje koje možemo kako bi to sutra moglo stasati u drugu priču, objasnila je zamjenica.

Komentirali smo i kako je priča ispričana u Rančića dvoru ipak štorija jedne bogate obitelji koja ne predstavlja Makarsku nego tek njezin bogatiji sloj, na što je rekla kako je isto tako činjenica da se danas od turizma živi daleko bolje nego u 50-tima ili 60-tima, ali da se ne zna uživati.

To je ono što bi, ako smo dobro razumjeli, trebali promovirati načela Cittaslowa koja je prigrlio Grad Makarska.

Među medijima koji su pozvani bila je Gloria, Jutarnji list, Večernji list itd., dok su od blogera i influensera bili Nevena Juranović Crljen od domaćih, Mate Rončević, Ivana Pavić…

Događaj je nalikovao zabavi čiji su domaćini bili dogradonačelnica Radić Brkan te gradonačelnik Zoran Paunović koji je podijelio i neka svoja enološka znanja.

Ivona Ćirak /foto Ivona Bezmalinović

- Oglas -