Petak, 23 veljače, 2024
NaslovnicaVIJESTIDalmacijaHRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA Za Uskrs manja potrošnja, ali veća potražnja za domaćim...

HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA Za Uskrs manja potrošnja, ali veća potražnja za domaćim proizvodima

Prošle je godine od Velikog četvrtka do Uskrsnog ponedjeljka ukupno potrošeno više od 1,4 milijarde kuna, ali ove bi godine ta brojka zbog pandemije izazvane koronavirusom i ograničenja rada trgovina ipak trebala biti nešto manja, predviđaju u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

„Prva dva tjedna od stupanja na snagu Odluke Stožera civilne zaštite o posebnom radu trgovina poremetila su maloprodajne promete na koje smo navikli posljednjih nekoliko godina, ali u cijeloj priči ima i nešto što nas veseli, a to je da su se potrošači više okrenuli hrvatskim proizvodima. Tako je potražnja za jajima iz domaćeg uzgoja u ovom tjednu triput veća nego što je to bilo u istom razdoblju prošle godine, a povećane narudžbe stižu i za suhomesnate proizvode i povrće iz domaće proizvodnje“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić, dodavši kako je ova situacija pokazala koliko je važno proizvoditi hranu, ali i druge proizvode za potrebe vlastitog stanovništva.

„Kriza je kod građana osvijestila ono što u HGK desetljećima ponavljamo – kupnjom hrvatskog čuvamo domaću proizvodnju i idemo u smjeru osiguravanja samodostatnosti na razini države. Ovo je prilika da ostvarimo pun potencijal domaće poljoprivrede po pitanju većine prehrambenih proizvoda i ojačamo lokalne lance opskrbe“, poručila je Ravlić, uz napomenu da se i kupci i prodavači moraju ponašati odgovorno kako bi se što prije okončala epidemija koronavirusa.

Iz HGK podsjećaju da je prošle godine skromna uskrsna potrošačka košarica iznosila 500 kuna, srednja 1000, a bogata oko 1500 kuna. Razlika u cijeni ovisila je o vrsti proizvoda u košarici, a tradicionalno se najviše kupuje šunka, jaja, mladi luk, rotkvica, hren, janjetina, riba i slastice.  – Ove je godine to teško preciznije procijeniti, ali ono što je sigurno jest da će se u košarici naći više domaćih proizvoda, a to je u ovoj situaciji iznimno bitno za opstanak naših proizvođača- kažu u HGK.

M.D. / foto Pixabay

- Oglas -