Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) predstavila je
turističku ponudu Srednje Dalmacije na poljskom tržištu, jednom od
najvažnijih emitivnih tržišta kako za Srednju Dalmaciju tako i za hrvatski
turizam. Prezentacija je održana u Varšavi, u sklopu posebnog događanja
posvećenog promociji kulture, gastronomije i turističkih doživljaja Srednje
Dalmacije.
Uz direktoricu TZ SDŽ Ivanu Vladović, događanju su prisustvovali i župan
Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban, veleposlanik Republike
Hrvatske u Republici Poljskoj Tomislav Vidošević, direktorica
predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Varšavi Małgorzata
Kowalska, te brojni predstavnici poljskog turističkog sektora, uključujući
turoperatore i novinare.
Poljsko tržište zauzima drugo mjesto po broju noćenja u Splitsko-
dalmatinskoj županiji, a ujedno je i jedno od najvažnijih tržišta za hrvatski
turizam u cjelini. Tijekom ove godine našu županiju posjetilo je 2% više
gostiju iz Poljske, odnosno ostvareno je oko 350.000 dolazaka turista iz
Poljske, koji su ostvarili oko 2,4 milijuna noćenja. Ovi dobri rezultati
potvrđuju kontinuirani interes Poljaka za hrvatsku obalu te učvršćuju Srednju
Dalmaciju kao jednu od njihovih najpoželjnijih destinacija.
Svjesna važnosti daljnjeg pozicioniranja na ovom tržištu, TZ SDŽ je u Varšavi
predstavila bogatstvo dalmatinske turističke i gastronomske ponude kroz
prepoznatljivi projekt „Dalmatinska marenda“. U sklopu događanja održana
je i atraktivna gastronomska prezentacija na kojoj su predstavljene
autentične dalmatinske delicije, pod vodstvom renomiranog masterchefa
Željka Nevena Bremeca ujedno i predsjednika Udruge ‘Šefovi kuhinja
mediteranskih i europskih regija’ (ŠKMER). Glazbeni ugođaj upotpunila je
Katica Marinović, izvodeći tradicionalne dalmatinske pjesme.
Najveći interes poljskih gostiju usmjeren je prema proizvodima i doživljajima
koji uključuju sunce i more, prirodne ljepote te kulturnu baštinu. Posebno su
popularne destinacije Omiš i Makarska rivijera, gdje se ujedno bilježi najveći
promet posjetitelja iz Poljske.
Projekt „Dalmatinska marenda“, koji je TZ SDŽ pokrenula 2023. godine, ima
za cilj promovirati marendu kao autentičan dalmatinski obrok i jedinstven
turistički proizvod. U sklopu projekta brendiraju se ugostiteljski objekti i
proizvođači koji koriste domaće, autohtone namirnice te ih pripremaju na tradicionalan način, čime se čuva gastronomska baština i potiče održivi razvoj turizma u regiji. Projekt „Dalmatinska marenda“ dio je šireg strateškog opredjeljenja TZ SDŽ za razvoj gastronomskog turizma i pozicioniranje Srednje Dalmacije kao regije gastronomije.
 
 



 
                                    


