More i priroda najvažniji su motivi dolaska na hrvatsku obalu i otoke, potvrdilo je to nedavno objavljeno TOMAS istraživanje o stavovima i potrošnji turista za period 2022./2023. More na dolazak u destinacije jadranske Hrvatske motivira, naime, više od 80 posto gostiju, a slijedi priroda koja motivira njih 63 posto. U 2019. godini more je bilo motiv za 81 posto, što se dakle nije promijenilo, a priroda neznatno manje, 56 posto.
Slijedi city break i gastronomija koji su motivirali po 19 posto gostiju. Zanimljivo je da je 2019. godine city break bio motiv za 24 posto ispitanika, a gastronomija daleko manje, svega 7 posto. Po tome je očigledno da upadljivo raste interes za gastronomijom kao razlogom za dolazak u destinaciju.
Treću skupinu motiva čine razgledavanje/touring, zabava i festivali, kultura i umjetnost, manifestacije i događanja te sport i rekreacija koje je navelo između 8 posto i 11 posto gostiju. Prvih deset mjesta na motivacijskoj ljestvici turista u jadranskoj Hrvatskoj zauzimaju isključivo odmorišni motivi.
Ivona Ćirak /foto M.D.