Četvrtak, 19 rujna, 2024
NaslovnicaAKTUALNOVODIČ KROZ REBALANS PRORAČUNA (2.) Najveći gubitnici UPU Zapad 2, Krešimirova i...

VODIČ KROZ REBALANS PRORAČUNA (2.) Najveći gubitnici UPU Zapad 2, Krešimirova i Put Volicije

U prvom dijelu vodiča kroz prvi rebalans proračuna za 2023. godinu bavili smo se kapitalnim projektima, a u sljedećim redcima predmet teksta su prometnice. Što se tiče otkupa zemljišta planiranog za izgradnju prometnica u planu je bilo pola milijuna eura, a ovaj je iznos smanjen na 230 tisuća. Kako tumače iz gradske uprave, dosta je postupaka oko rješavanja imovinsko-pravnih odnosa u tijeku ili se tek trebaju pokrenuti.

Što se tiče same izgradnje nerazvrstanih cesta, u gradskom budžetu za 2023. plan je bio da se u to uloži cca 2,7 milijuna eura, a ova se cifra rebalansom korigira na 856 tisuća. Po tome se može zaključiti da je u ovom trenutku realno očekivati kako će se ostvariti oko 30 posto plana za 2023.

Među najvećim gubitnicima je izgradnja prometnica u obuhvatu UPU Zapad koja je smanjena s prvotno planiranih 400 tisuća na 20 tisuća eura. U proračunu za 2023. godinu bilo je planirano 330 tisuća eura za izgradnju nastavka Ulice kralja Petra Krešimira IV. te za izgradnju i rekonstrukciju Puta Volicije (pristupna cesta za Apfel Arenu, op.a.). Međutim, kako objašnjavaju, zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa projekti se ne mogu realizirati u ovoj godini.

Put Moče također se “seli” kao projekt u iduću godinu jer je glavni projekt u izradi, a projektno-tehnička dokumentacija nije gotova ni za rekonstrukciju pothodnika „Sljeme“ na D8.  Za izgradnju i rekonstrukciju nadvožnjaka na D8 (Put Makra) predloženo  je ukidanje cijelog iznosa od 40 tisuća eura “zbog toga što je prethodno potrebno izraditi projektnu dokumentaciju samog križanja D8 i ulice Put Makra, a koji još nije gotov, kako bi se definirali osnovni parametri za projekt samog nadvožnjaka”.

Zbog kasnijeg početka izvođenja radova nego je planirano, predloženo je smanjenje iznosa za izgradnju spoja Kotiške ulice na D8 sa 265 tisuća na 50 tisuća eura. Zbog toga što je idejni projekt u fazi izrade, a realizaciju je odgodilo i odbijanje posebnih uvjeta od strane Hrvatskih voda pa je projekt dorađen i biti će ponovo stavljen na ishođenje posebnih uvjeta i uvjeta priključenja, Grad predlaže vijećnicima smanjenje iznosa za izgradnju nastavka ulice kipara Meštrovića s izlazom na DC8 sa 60 tisuća na 15 tisuća eura.

Loša procjena troškovnika pokazala se, osim u slučajevima šetnice od Zadarske ulice te dijela rive prema lukobranu, i u slučaju rekonstrukcije nastavka ulice Velika Vrata. Planirano je 50 tisuća eura, a rebalansom se povećava na 75 tisuća jer, kako tumače iz gradske uprave, najpovoljnija ponuda na javnoj nabavi bila je puno veća od procijenjene vrijednosti.

Za izgradnju pak spojne ceste Makar-D8 predlaže se smanjenje iznosa sa 80 tisuća na 25 tisuća eura jer jedan dio iznosa predviđenog za izradu potrebne projektno tehničke dokumentacije neće biti utrošen u ovoj već u sljedećoj godini.

Po svemu ovome, ako sve bude po planu i ne bude daljnjih odgađanja, u 2024. godini bismo mogli dobiti velike prometne projekte poput spoja Kotiške na magistralu, uređenja prometnica u obuhvatu UPU Zapad 2, Ulice Petra Krešimira IV., Put Volicije…

Ivona Ćirak/foto M.D.

- Oglas -