Srijeda, 25 prosinca, 2024
NaslovnicaMAKARSKAUREĐENJE STARE GRADSKE JEZGRE "Ne znamo kakvu ćemo opremu nabaviti jer dizajnerskog...

UREĐENJE STARE GRADSKE JEZGRE “Ne znamo kakvu ćemo opremu nabaviti jer dizajnerskog rješenja – nema”

Jučer je gradonačelnik na svojoj Fb stranici objavio uvjete prema kojima se trgovci i ugostitelji trebaju prilagoditi izgled svojih štekata i izloga s Odlukom o postavljanju oznaka, utređaja i urbane opreme na području kulturno-povijesne cjeline grada Makarske. Očito je da se neki nisu uskladili s dosadašnjim fazama, a ono na što gradonačelnik ukazuje kao sporno jest ograđivanje terasa, za što se eventualno smiju koristiti samo pitari propisanog materijala, kao i neki dijelovi vezano za pročelja. Naime, zabranjeno je izlaganje robe izvan poslovnog prostora te postavljanje ormarića na vratnice i pročelja, kao i puna rolo vrata, dok je na pojedinačnim kulturnim dobrima dozvoljena samo povijesna stolarija.

Nadalje, LED rasvjeta ne smije biti hladna, kakva je na potezu Lištuna, nego topla do maksimalno 3000 kv. Treba ukloniti dodatne reklame, jelovnike s fasada, kao i umjetno cvijeće, što je sve već trebalo biti odrađeno. Bankomati smiju biti postavljeni samo u sklopu poslovnice banke i na za to predviđenim javnoprometnim površinama, a ventilacijski otvori, odvodi i dimnjaci rješavaju se unutar gabarita zgrade.

Sve to proizlazi iz odluke i nije sporno.

Međutim, pitanje je: kako je Grad riješio vizualni identitet urbane opreme? Kako će izgledati tende, suncobrani, reklame, i ostala urbana oprema?

Zašto se do sada nije donijelo davno najavljivano dizajnersko rješenje?

Sva smo ta pitanja uputili na adresu gradonačelnika Zorana Paunovića, pročelnika Matka Lovrete i Ivane Pleić zadužene za odnose s javnošću. Nismo dobili nikakav odgovor, ali zato se gradonačelnik nakon našeg upita oglasio objavom u kojoj opet lamentira nad nerazumijevanjem važnosti izgleda stare gradske jezgre.

Iako u prosincu, po odluci, ugostitelji, trgovci i stanari moraju prilagoditi izgled svojih objekata, te zamijeniti pojedine tende, unificirati reklame, ukloniti staklenike i slično, Makarska još uvijek, na vratima veljače, nema dizajnersko rješenje.

Da to itekako muči ugostitelje i trgovce, potvrdila nam je Sandra Talaja Rusendić iz Udruženja obrtnika Makarske rivijere. Kaže kako se sve češće raspituju.

– Zovu i pitaju imamo li neke informacije iz Grada i dokle se došlo, te čekaju nekakve smjernice. Neki bi preuredili prostor i naručili tende, ali ne znaju kako trebaju izgledati. Jedino što znamo, a što je rečeno na posljednjem sastanku u Gradu, jest da je Grad spreman sufinancirati trošak zamjene nadstrešnica, ali ne i kako, rekla nam je Talaja Rusendić.

Jedan od ugostitelja koji namjeravaju investirati u ugostiteljski objekt jest Ante Matić, koji drži restoran Point te je prošle godine preuzeo susjedni Vinyl.

– Trenutno preuređujemo prostor i restorana i novog objekta, međutim, još uvijek ne znamo kakva je nadstrešnica prihvatljiva i kakvu bismo reklamu trebali staviti. Znam da idejnom rješenju uređenja gradske rive slijedi definiranje dizajnerskog rješenja, ali koliko znam, još uvijek ga nema. Mi ne možemo čekati, moramo ulagati, i sve što nam preostaje je da uredimo po nekoj intuiciji kako ne bismo dogodine morali nabavljati novu opremu, rekao nam je Matić.

Cafe bar Kostela također je u renovaciji, no kako nam kaže Goran Jović, za sada ne namjerava nabavljati novu nadstrešnicu. – Koliko sam shvatio, moja nije sporna i neće se trebati uklanjati, pa je ni ne diram. Ulažemo samo u unutarnji prostor koji ćemo malo preurediti, rekao nam je Jović.

Kako bilo, nejasno je u kojem smjeru gradska vlast cilja s natječajem koji je protekle godine pompozno predstavljen javnosti, a i sami smo, zaintrigirani rješenjem, napravili intervju s autorom Markom Murtićem, sinom velikog slikara Ede Murtića. No naknadno je gradonačelnik isticao kako nema namjeru realizirati projekt uređenja rive do 2025.godine, zadnje godine mandata. Iako je dizajnersko rješenje sastavni dio natječaja, ono se naslanja i na odluku o uređenju stare gradske jezgre jer bez toga nitko od korisnika poslovnih prostora ne može znati kako prilagoditi i urediti prostor.

Ivona Ćirak /foto M.D.

 

- Oglas -