Unatoč komentarima i medijskim napisima o lošijoj sezoni, statistika iz eVisitora baš ne ide u prilog tome. Istina, financijski pokazatelji su jedno, a broj noćenja ili dolazaka drugo, međutim, kroz zadnju trećinu srpnja, kada obično starta špica sezone, ove se godine stekao dojam da je “boom” izostao. Osim toga, u ranije traženim terminima i dalje je bilo slobodnog smještaja.
Same brojke pak kažu da je srpanj u Makarskoj, što se tiče ostvarenih noćenja, bolji za 3,7 posto nego lanjski te 2,9 posto bolji nego srpanj iz 2022. godine. Ukupno je ostvareno 489.168 noćenja te 82.998 dolazaka.
Najbrojnije tržište je poljsko s preko 75 tisuća ostvarenih noćenja te 10,7 tisuća dolazaka. U noćenjima se radi o blagom plusu od 1,5 posto, dok je dolazaka više oko 5 posto. Na drugom su mjesto turisti iz BiH s preko 59 tisuće noćenja. I u dolascima i u noćenjima bilježi se porast od preko 15 posto.
Ukrajinsko tržište drži se ove godine na visokom trećem mjestu s preko 40 tisuća ostvarenih noćenja i s porastom od čak 26 posto. Švedsko je tržište isto u ekspanziji s porastom od 17 posto u noćenjima te skoro 12 posto u noćenjima, dok Nijemci, očekivano, bilježe značajan pad. Ostvarili su 12 posto manje noćenja i 11 posto manje dolazaka. Da se radi o trendu pada, vidi se i po brojkama iz 2022. godine. U odnosu na srpanj te godine sada su Nijemci ostvarili čak 10 tisuća noćenja manje.
Mađarsko i domaće tržište su u porastu.
Što se tiče vrste smještaja, i hoteli i privatni smještaj bilježe porast u noćenjima; hoteli 2,9 posto, a obiteljski smještaj 2,4 posto. No u dolascima obiteljska domaćinstva ipak su u padu s 2 posto.
Ivona Ćirak /foto M.D.