Četvrtak, 7 kolovoza, 2025
NaslovnicaMAKARSKAUkrajinci samo u Makarskoj napravili četvrtinu noćenja cijele županije. Svake su godine...

Ukrajinci samo u Makarskoj napravili četvrtinu noćenja cijele županije. Svake su godine sve brojniji i ostaju najdulje u destinaciji

Makarska Turistička zajednica objavila je podatke iz eVisitora prema kojima je srpanj 2025. na sličnim brojkama kao i lanjski, a podatke je objavila i TZ Splitsko-dalmatinske županije. Ono što nas je zanimalo jest vidjeti koliko se županijska statistika poklapa s makarskom po pitanju emitivnih tržišta i koliko naši najbrojniji gosti prosječno ostaju u destinaciji. Poigrali smo se statistikom i pogledali top tržišta na razini Makarske i županije.

Pogledaju li se najaktivnija tržišta u Makarskoj, i ove su godine Poljaci najbrojniji, a u noćenjima su ostvarili plus od 9 posto. Najbrojniji su i u županiji gdje su ostvarili jednak broj noćenja kao i lani, Njihov prosječni boravak u Makarskoj traje čak sedam dana. Na drugom su mjestu turisti iz BiH, koji su na sličnim brojkama kao lani. U Makarskoj u prosjeku borave manje od 5 dana.

Ukrajinci, koji su na trećem mjestu, definitivno su ostvarili najveći plus sa skoro 33 posto noćenja nego lani, a u destinaciji u prosjeku odmaraju dulje od 7 dana (7,3). Zanimljivo je pogledati broj noćenja koje su Ukrajinci ostvarili u županiji, gdje su na desetom mjestu, i usporediti s Makarskom. Naime, po tome su Ukrajinci skoro četvrtinu noćenja na području županije u srpnju ostvarili upravo u Makarskoj. Za usporedbu, o kako se velikom udjelu radi, zorno pokazuje podatak da su “makarski” Nijemci u županiji ostvarili 7 posto noćenja.

Švedsko je tržište, inače, na sličnim brojkama kao lani, s prosječnim trajanjem boravka od 6,5 dana. I oni su značajno tržište u županiji, pa svako peto noćenje na području županije ostvare upravo u Makarskoj. Dok su u Makarskoj na visokom četvrtom mjestu, u županiji se nalaze tek na desetom.

Njemačko je tržište u padu sa 6,4 posto, no ne samo u Makarskoj nego i u županiji. U Makarskoj prosječno ostaju nešto dulje od 6 dana. U Makarskoj je u padu i mađarsko te domaće tržište, koji slijede na šestom i sedmom mjestu. Minus iznosi 18 posto, odnosno 13 posto za hrvatsko tržište.

Domaći turisti u Makarskoj su u srpnju bili na sedmom mjestu, a u županiji na petom. Inače, valja spomenuti i Čehe koji su u gradu pod Biokovom, po broju noćenja, pali na deseto mjesto, dok su u županiji na visokom trećem mjestu. Međutim, minus od 12 posto koji bilježi Makarska po eVisitoru, bilježi i županija.

Suma sumarum, dominantna tržišta u Makarskoj nisu ista tržišta i na području županije. Iako se prva dva mjesta preklapaju (Poljaci i BiH), struktura u Makarskoj je ipak nešto drugačija, pa su Česi daleko manje značajno tržište nego su to nekoć bili, dok je Makarska, uz tradicionalna tržišta, očito privlačna Ukrajincima. Šveđani su također bitno i rastuće tržište u Makarskoj koje se puno uspješnije vraća na postavke od prije pandemije nego Norvežani.

Ivona Ćirak

- Oglas -