Tržišna 2020. godina počela je bez iznenađenja. U siječnju je, prema statistikama agencije Promocija Plus, na našem tržištu registriran 3631 novi automobil, 2,3 posto više nego u siječnju 2019.
Od 3631 registriranih novih automobila, nažalost, samo trećinu (1200) kupili su privatni kupci, nešto više od 40 posto (1600) naručile su rent-a-car kuće, državne i javne institucije, a ostalo je završilo u reeksportu, nakon jednodnevne fiktivne registracije (broje se u ovoj statistici).
Treći je Renault (237, 6,53 posto), na četvrtom i petom mjestu su Dacia i Kia, s po 208 registrirana nova vozila i tržišnim udjelom 5,73 posto. Slijede Hyundai (188, 5,18 posto), Fiat (162, 4,46 posto), Suzuki (160, 4,41 posto, BMW (157, 4,32 posto), te je najuspješnija premium marka, koja j na ukupnom devetom mjestu), a listu Top 10 zaključuje Citroën (131, 3,61 posto).
Razmjerno loš rezultat postigli su 14. Opel (102, 2,86), Peugeot (92, 2,53), 15. Peugeot (89, 2,45 posto), 20. Ford (38, 1,05 posto). U premium klasi, iza BMW-a drugi ja Audi (104, 2,86 posto), a treći Mercedes-Benz (89, 2,45 posto).
Među modelima prva je, već uobičajeno, Škoda Octavia (251), drugi Volkswagen Polo (149), treći Volkswagen Golf (122), četvrti Volkswagen T-Cross (119), peti Renault Clio (106). Slijede Kia Stonic (102), Dacia Sandero (100), Volkswagen Touran (93), Fiat 500 (86), Fiat Pada (74), Seat Ibiza (74).
Udio automobila s benzinskim motorom porastao je na 59,7 posto, dizelaša je pao na 35,9 posto, hibridnih je 3,6 posto, na plin (LPG) 0,5 posto i električnih 0,3 posto.
Izvor: Promocija Plus / foto autoportal.hr