Makarska rivijera se uglavnom svodi na ponudu sunca i mora, no iz godine u godinu na Primorju je ipak sve više agencija i udruga koje pružaju nekakve turističke doživljaje našim gostima. Prepoznao je to i organizacijski tim u sastavu Dalibora Barbira, Marine Josipović, Maje Drviš i Ružane Kovač koji je ove godine uspješno debitirao s eventom – prezentacijom i panel raspravom pod nazivom “Doživi Makarsku”, okupivši u Dvorani Arte jučer na jednom mjestu 40-ak predstavnika agencija i udruga te hotelijere. Ideja je bila povezati pružatelje usluga turističkih doživljaja s hotelijerima, ali i ispričati različite priče te promovirati u svijetu sve popularniji, a kod nas sve nužniji koncept turističkih doživljaja (experience) u svijetu lokalnog poduzetništva.
U prvom dijelu susreta održana je prezentacija izlagača, dok je u drugom dijelu bila panel rasprava u kojoj su sudjelovali dogradonačelnica Antonia Radić Brkan, Ana Miloš, zamjenica direktora Bluesun hotela za klaster u Brelima, Drago Nosić, osnivač Poetica distillery, Dominik Medak, vlasnik E Tuk Tuka, i Dalibor Barbir, voditelj prodaje i smještaja hotela Park. Događanje je završilo puno dojmova, dok su pojedini hotelijeri komentirali kako nisu niti znali za pojedine usluge i atrakcije.
Radić Brkan je rekla kako je predstavljena izletnička ponuda, no da je Makarska svakako puno više, s kulturnom ponudom pod koju pada i nematerijalna kulturna baština, gastronomija.
– Mislim da je učinjen veliki iskorak – od ispijanja kave, od života grada kad osjetiš lagani povjetarac dok sjediš na rivi, dok gledaš djecu kako jedre…Nama je to svakodnevno, ali naš se gost oduševi kad vidi koću s koje se prodaje riba ili kad šeta našim kalama i osjeća se sigurno, komentirala je nakon panel rasprave Radić Brkan koja je pohvalila inicijativu organizatora.
– Ovo je fantastična inicijativa jer zajedničko djelovanje je jedina karta za produžiti život od turizma, istaknula je dogradonačelnica.
Na pitanje kako često ističe povratak tradiciji i autentičnosti odvratila je kako se razvijati i rasti mora te kako se ne možemo vratiti nazad kako su živjeli naši stari. Rekla je kako to treba činiti na moderan način, a na poduzetnicima je da na svojem proizvodu “stave mašnicu” koja bi ih razlikovala od drugih.
Vlasnik destilerije Drago Nosić na panel raspravi je najavio otvaranje destilerije u Makarskoj iduće godine. Objasnio je i razloge zašto njihove vođene ture u destileriji u Vrgorcu nisu toliko posjećene s Makarskog primorja čiji turisti žude za kvalitetnim turističkim doživljajima.
– Mi nismo pretjerano naglašavali mogućnost posjećivanja destileriji, htjeli smo prije ponuditi “full experience” (puno iskusvo, op.a.), pa zato imamo manje posjeta, ali nama je to dovoljno da uočimo kako postoji potencijal. U svemu tome inicijativa kao ova je ključna za procvat ne samo naše priče nego priče “experiencea”, kazao je Nosić dodajući kako je ovo veliki korak na putu da se strukturira ponuda i isfiltrira ono što je dobro te može pratiti zahtjeve tržišta.
Marina Josipović, jedna od glavnih “krivaca” za inicijativu Doživi Makarsku (a koja već sada pokazuje tendenciju da se širi), rekla je kako je ideja došla iz zajedničkih kava.
– No ne onih kava jer “nemam što raditi” nego poluformalnih susreta s kolegama iz hotelske branše na kojima smo znali pretresati što nas sve “žulja” i što se sve može poboljšati. Najprije smo uzeli jedan segment, rekli smo da ćemo se prvo fokusirati na doživljaj, i zbilja sam sretna. O važnosti ovakvog umrežavanja najviše govori komentar kolegice iz prodaje koja je ostala iznenađena s ponudom o kojoj nije ništa znala, rekla je Josipović.
Sadržaj prezentacija i ponuda izlagača naći će se na stranici TZ-a, a i izlagači će dobiti materijale na e-mail kako bi mogli dalje razvijati međusobnu suradnju.
Ivona Ćirak /foto privatni album