Srijeda, 9 listopada, 2024
NaslovnicaAKTUALNOTuristička transakcija godine: Svjetski ‘igrač’ kupnjom Sunce Hotela Jake Andabaka ulazi na...

Turistička transakcija godine: Svjetski ‘igrač’ kupnjom Sunce Hotela Jake Andabaka ulazi na hrvatsko tržište

Uskoro bi trebala uslijediti i službena objava da je turističku kompaniju Sunce Hoteli i objekte koji posluju pod brendom Bluesun od Jake Andabaka kupila američka investicijska kompanija KSL Capital Partners, koja će upravljanje objektima povjeriti lokalnom igraču, Valamar Rivijeri – javlja Poslovni.hr.

Osim što se zaključuje usred korona krize koja i dalje prijeti turističkom sektoru, ističu izvori Poslovnog dnevnika, ova akvizicija je za Hrvatsku jako važna jer prvi put ovako značajan fond ulazi u naš turistički sektor, koji prvenstveno drže domaći igrači. Iako je 2021. tek počela, ovo bi za Hrvatsku mogla biti turistička transakcija godine.

Zasad nema nikakvih službenih potvrda transakcije koja je navodno zaključena sredinom prosinca 2020. godine. Iz Sunca su nam poručili da nemaju komentara, uz napomenu da će nam se javiti ukoliko bude informacija s kojima mogu u javnost.

Sunce je na Zagrebačkoj burzi, pa i zbog toga ne žele izlaziti u javnost, kao i Valamar, čiji nam predsjednik uprave Željko Kukurin jučer nije bio dostupan za komentar. Nitko nam doduše službeno nije demantirao vijest.

O prodaji Andabakova hotelskog portfelja, koji se većinom nalazi u Dalmaciji, šuška se već neko vrijeme, kao i tome da je tvrtka i prije koronakrize bila u financijskim problemima. Prošlog ljeta osvanula je vijest da ih preuzima singapurski fond, no to se očito nije realiziralo. KSL Capital Parners u igru je navodno ušao baš preko Valamara, kojeg su očito odabrali da bude lokalni partner na hrvatskom tržištu koje je poznato po sporosti administracije i barijerama za veće investicije, pogotovo za vanjske igrače.

U Suncu je kroz ugovore o upravljanju i suvlasništvu u nekim projektima i turoperator TUI, koji inače već usko surađuje s KSL Capitalom na hotelskim projektima u ostalim zemljama Mediterana. Tek će se vidjeti koju ulogu u preslagivanju portfelja će imati TUI u ovoj transakciji, no iz TUI-a neslužbeno doznajemo da Hrvatska nije mogla proći bolje od ovog ulagača.

Kako stoji na stranicama KSL Capitala, od osnivanja 2005. godine KSL je osnovao četiri private equity fonda i tri kreditna fonda s više od 13 milijardi dolara equity obveza. Prvenstveno ulažu u industriju putovanja i zabave, hotele i resorte, zabavne i sporske sadržaje.

U njihovom vlasništvu je najveća američka turistička kompanija Apple Vacations koju su preuzeli 2016. godine, zajedno s hotelskim brendom za luksuzne hotele AMResorts, koji osim u SAD-u i Meksiku posluju u Španjolskoj. Na popisu njihovih projekata je više od 60 hotela i odmarališta, koji posluju pod globalnim hotelskim brendovima. Cilj im je postati najuspješniji investitor u turizmu. O namjeri ulaganja u Hrvatskoj, govorio je Martin Edsinger, stariji potpredsjednik KSL-a na Adria Hotel Forumu u Beogradu, održanom prije pandemije. Istaknuo je tada da aktivno razmatraju projekte u Istočnoj i Središnjoj Europi, uključujući Hrvatsku u kojoj su u zadnje tri godine primijetili značajan napredak.

Već tada je izjavio da žele uložiti mnogo novca, a kao najveće barijere za ulaganje u regiji tada je naveo korupciju i česte izmjene zakona, a problematičnom im se tada činila i kriza u Agrokoru.

Andabakov portfelj

Zasad su nepoznati detalji ove akvizicije, poput cijene transakcije, ali i obuhvata kupnje. U sastavu Sunce hotela je 11 hotela i jedan kamp te hotel TUI Blue Jadran koji posluje kroz zajedničku tvrtku, a u većinskom vlasništvu im je i Zračna Luka Brač.

Kako stoji na njihovim stranicama, grupa pokriva segmente od “economy” do “premium”, a prolazi kroz ciklus obnove s nadogradnjom portfelja. S TUI-em su planirali ambiciozno ulaganje u Sutivanu na otoku Braču, no tom je projektu čini se konačno presudila koronakriza. Kompanija je u prva tri kvartala prošle godine zbog utjecaja pandemije ostvarila 161,17 milijuna kuna poslovnih prihoda ili 60,8 posto manje nego u istom razdoblju 2019., a gubitak je iznosio 45,65 milijuna kuna, dok je u istom razdoblju godinu dana ranije ostvarena neto dobit od 78,4 milijuna kuna.

Pritom Uprava u izvješću navodi da je u prvih devet mjeseci prošle godine ostvarena EBITDA u iznosu od 13,7 milijuna kuna, što je za 118,5 milijuna kuna manje nego u istom razdoblju 2019. godine. Financijski rezultat trećeg kvartala donio je pad prihoda od 56,4 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Od emitivnih tržišta po broju gostiju najzastupljenija su bila Hrvatska, Njemačka, Poljska, Češka, Austrija i BiH – piše Poslovni dnevnik.

MD / foto: Facebook

- Oglas -