Povodom obilježavanja Svjetskog dana znanosti Dječji vrtić Biokovsko zvonce organizirao je interaktivne radionice za djecu u objektu vrtića Maslina, koje su oduševile mališane i približile im svijet znanosti na zabavan i pristupačan način. Tema ovogodišnjeg događaja bila je STEM čarolija kemije. Zbog velikog interesa i odaziva učenika za radionicu se tražilo mjesto više pa će se od prvotno planirane jedne radionice na kraju održati čak četiri.
Radionice su održane u suradnji sa Srednjom školom fra Andrije Kačića Miošića, pod vodstvom profesorica Doris Kelvišer, Željke Puljić i Slavice Galić Zaradić, koje su djeci omogućile da kroz praktične eksperimente otkriju osnovne principe kemije.
Važno je spomenuti da su u ovoj radionici volontirali učenici iz 4. J i 4.L razreda koji su se istaknuli angažmanom i odgovornošću. ”Pravo je bogatstvo vidjeti kako učenici svoje slobodno vrijeme posvećuju pomaganju drugima, pružajući mlađima lijep primjer zajedništva i dobrote”, kaže nam prof. Puljić.
Tijekom radionica sva djeca su imala priliku istraživati, rukovati materijalima i provoditi jednostavne eksperimente kroz koje su učila o kemijskim reakcijama, fizici i biologiji. Bilo je to pravo uzbuđenje za mališane koji su se igrali s kemijskim tvarima i stvarali različite spojeve, sve uz stručno vođenje zaduženih mentora i učenika.
Kako kroz svoje radove ističe dr. sc. Lidija Vujičić, redovita profesorica na Učiteljskom fakultetu u Rijeci: “Znanstvena istraživanja i dječja igra imaju mnogo toga zajedničkog iz razloga što djeca stvaraju iskustva o znanosti istraživanjem, manipuliranjem i eksperimentiranjem kroz igru. Oni putem igre definiraju i ispituju ono što su prethodno naučili i nadograđuju znanje novim iskustvima.”
Ove riječi savršeno oslikavaju srž radionica održanih u DV Maslina. Djeca su se zabavljala i učila istovremeno, stvarajući znanstvenu pismenost kroz igru i istraživanje.
Ravnateljica vrtića Antonia Kapović i pedagoginja Snježana Ninčević ističu kako je cilj ovih radionica bio približiti djeci znanstvene principe i potaknuti ih na razmišljanje o znanosti kao nečemu što je svakodnevno prisutno. Znanost nije samo za odrasle, ona je nešto što djeca mogu razumjeti i u njoj uživati od najranije dobi. “Znatiželja je glavni pokretač dječjeg istraživanja” zaključuju organizatorice, a upravo ona vodi djecu do novih otkrića i razumijevanja svijeta oko sebe.
Ovakvi zajednički projekti djece, odgojitelja, profesora i učenika pokazatelj su koliko suradnja, znatiželja i zajednički trud mogu potaknuti ljubav prema znanosti i stvarati temelje za budućnost punu otkrića.





