Ne samo da je lipanj u Makarskoj ostvario sjajne turističke brojke nego se lijepi plus bilježi i kumulativno za prvih šest mjeseci ove godine. Naime, kako se vidi iz eVisitora, nedostaje još 60-ak tisuća noćenja da se dosegne brojka od pola milijuna, a u odnosu na lani ostvareno je 5,4 posto više noćenja i 7 posto više turista. Iako ćemo milijunto noćenje kao destinacija dosegnuti već s prvim danima kolovoza, što znači da sam srpanj ostvari više nego period od siječnja do lipnja, upravo rastući trend u ovom razdoblju zime, proljeća i početka ljeta ono je što ohrabruje i veseli.
Kazat će to Marina Josipović, direktorica Turističke zajednice Makarska, koja se oprezno osvrće na jako dobre brojke.
– Gledajući s aspekta brojki, naravno da se ne može mjeriti s glavnom sezonom jer srpanj napravi značajnije turističke rezultate. Međutim, s obzirom na našu težnju održivosti, rasterećenju glavne sezone, zaustavljanju rasta u srpnju i kolovozu, te produljenju pred i posezone, ovo je lijep signal. Ujedno je to i potvrda da uspijevamo u onome čemu težimo.
U postizanju tih ciljeva svakako će pomoći nova regulativa s kojom se lokalnoj upravi daju veće ovlasti, osvrnula se Josipović.
Pogledaju li se pak emitivna tržišta u prvih šest mjeseci, najbrojniji su turisti iz Bosne i Hercegovine ostvarivši preko 71 tisuće noćenja (šestinu ukupnog turističkog kolača, op.a.) i rast od 4,2 posto. Na drugom su mjestu Nijemci koji su u plusu ne samo u lipnju nego o kumulativno, a radi se o porastu od 7,6 posto. Poljaci su u padu od 6 posto, Švedska je na istim brojkama kao lani, dok se s domaćeg tržišta također dogodio pad od 5 posto.
Direktoricu Josipović zamolili smo za komentar.
– Što se tiče njemačkog tržišta na koje ste stavili naglasak i o kojem se općenito dosta piše, to je bilo i vjerujem da će i biti najjače emitivno tržište u Hrvatskoj. Što se tiče porasta, činjenica je da su brojke dobre na razini cijele Hrvatske, iako su u Makarskoj zbilja ekstra dobre. Drago mi je da ih nismo izgubili i vjerujem da će i dalje biti značajno tržište kao i do sada. U prvoj polovici lipnja u Makarskoj su čak bili vodeće tržište, komentirala je Josipović.
Inače, valja reći kako se iz eVisitora da zaključiti kako je skoro polovicu noćenja (204 tisuće) ostvareno u hotelskom smještaju koji je ostvario porast od 8,2 posto. Obiteljski je smještaj pak u plusu 8,8 posto u odnosu na period siječanj-lipanj 2024. godine.
Primijetit ćemo i da prosječna duljina boravka u Makarskoj u ovom periodu iznosi 4,4 dana.
Ivona Ćirak