Petak, 18 listopada, 2024
NaslovnicaVIJESTIDalmacijaPetra Bartulović, direktorica omiškog TZ-a: Dječji dan među najposjećenijima, turisti najviše vole...

Petra Bartulović, direktorica omiškog TZ-a: Dječji dan među najposjećenijima, turisti najviše vole klapsku pjesmu na ulici

Posljednjih mjesec dana na društvenim je mrežama dosta aktivna kampanja omiškog TZ-a koji oglašava i pojedina događanja i sam program koji je kreativno nazvan Omiš summer frei, kao aluzija na čuveni zimmer frei i s druge strane činjenicu da su sva događanja od 1. lipnja do 1. listopada besplatna.

Tako se u živahnoj najavi ističe kako se pod imenom krije 10 različitih događanja, koja će se ponavljati gotovo svakog dana sve do 1. listopada, a nude se besplatne ture gradom uz vodiča, planinarske ture, priče o omiškoj gusarskoj prošlosti, posjete muzejima i tvrđavama, besplatne kino projekcije pod zvijezdama, upoznavanje zaštićenih klapskih melodija i tradicionalnih plesova, aqua aerobik sessione u pratnji trenera, dječje predstave, sportski poligoni, kreativne radionice itd.

Budući da smo upravo nekidan pisali o dobroj posjećenosti Dječjeg dana u Makarskoj kao i da je organiziranje zabavnog programa popularna i nezaobilazna tema svakog ljeta, zaintrigirao nas je koncept te smo o njemu porazgovarali s Petrom Bartulović, direktoricom tamošnjeg TZ-a.

Otkrila nam je čime su se vodili pri krojenju programa, što je najpopularnije među turistima, ali i koliko su za to namijenili iz Financijskog plana.

– Prva godina Omiš summer festivala bila je lani i također je trajalo od 1. lipnja do 1. listopada, s tim da je ove godine obogaćeno s nekim novim događanjima, pa imamo i vođene izlete na Forticu, vođene ture u Poljica s posjetom muzeju, radionice, doznajemo iz TZ-a Omiš.

Za svaki dan u tjednu predviđena je neka aktivnost, pa tako ponedjeljkom imaju posjet Mirabeli i lokalitetima, nazvan “History in flipflops” te nastupe folklornih ansambala, utorkom kino na otvorenom i pilates te tura u Poljica, a srijedom vođena tura na Forticu i dječji dan (Kids beach bucket) koji nudi besplatne hit lutkarske predstave, klaunove, radionice slikanja, sportske aktivnosti, edukativne igre…

Četvrtkom pjevaju klape, a event je nazvan “Ice Cream a Cappella Nights”, dok je petkom tzv. Postcards from the Past ili Omiš od A do ŠČ na kojem turisti imaju i radionicu glagoljice te  Pirates’ Treasure Tales gdje se otkrivaju tajne gusarske prošlosti.

– Temeljem našeg Strateškog plana razvoja turizma opredijelili smo se za obiteljski i avanturistički turizam i po tome smo krojili i program. Ideja nam je da mi kao TZ radimo program koji će biti namijenjen uglavnom isključivo turistima, dok gradski Centar za kulturu organizira kulturni program poput predstava, koncerata i slično, pod nazivom Omiško kulturno ljeto. Zato smo, primjerice, dosta pažnje posvetili djeci i dječjem danu koji je uvijek jedan od najposjećenijih.

Osim turista srijedom uvijek imamo dobru posjećenost domicilnog stanovništva, a uz to najposjećenije su nam klapske večeri. Festival klapa privlači ljubitelje klapske pjesme, ali spontano pjevanje klapa na pojedinim lokacijama u gradu ne zahtijeva ni poseban dress code ni vrijeme, pa je privlačno turistima koji se zateknu u šetnji gradom. Također je jako popularno kino na otvorenom, pola je programa namijenjeno baš djeci, a pola za odrasle, te su sve kino predstave na engleskom jeziku i titlovane su na hrvatski. Vodili smo se time da se maksimalno otvorimo za turiste.

S predstavama na hrvatskom jeziku je to teže, ali prije predstava uvijek nudimo program kao što je sportski poligon ili likovne radionice, kako bismo obuhvatili i strance, kazuje nam direktorica Bartulović.

Kako je u visokoj sezoni primjetan trend boravka s djecom, u srpnju i kolovozu su, kako kaže, malo više zgusnuli događanja za klince.

Iz Financijskog plana namijenili su 55 tisuća eura ali kako veli, sigurno će biti potreban rebalans jer je sve poskupjelo, pa pretpostavlja da će se cifra popeti do 70-ak tisuća eura.

Zanimalo nas je kojim sve kanalima turistima nastoje pružiti informacije o događanjima, jer program bez jasne informacije malo vrijedi.
Kaže kako su priličan naglasak stavili na kampanje na društvenim mrežama, kojim smo putem i mi naišli na priču o susjednom Omiš summer frei festivalu. – Imamo plakate u izlogu, a radili smo i brošure te knjižice koje se dijele po hotelima, kaže Bartulović.

Na pitanje jesu li sve radili samostalno, bez outsourcanja, odvraća da su sami pripremili program i odradili ga također samostalno. Dodaje da su za vizuale te tekstove i marketinške apele angažirali dvije firme, obje iz susjednog Splita.

Sve u svemu, očito je da se turističke zajednice sve angažiranije okreću osmišljavanju programa za turiste kao dopuni osnovnom paketu zvanom “sunce i more”, a u kojem smjeru će ići i za što će izdvajati novac najbolje je izvući upravo iz strateških planova, ali i feedbacka od turista. To se može dobiti samo ako se prate događanja i ako je turističkim zajednicama dobro poznata i posjećenost i struktura pojedinih “evenata”.

Ivona Ćirak/ foto TZ Omiš

- Oglas -