Prilikom usvajanja Odluke o komunalnom linijskom prijevozu na sjednici Gradskog vijeća održanoj proteklog petka povela se rasprava oko rokova uvođenja kružnog javnog prijevoza. Prema najavama Matka Lovrete, privremenog pročelnika Odjela za razvoj, ova bi usluga u Makarskoj mogla biti skoro, a obavljat će je Makarski komunalac.
Spomenuta odluka regulira način prijevoza, a što se tiče ostalih uvjeta, Lovreta je rekao kako imaju suglasnost MUP-a za Odluku o uređenju prometa i prometni elaborat te glavninu infrastrukture tj. oko 80 posto većinu gotovih ugibališta. – Grad je pripremio sve pravne uvjete da Komunalac može startati s komunalnim javnom prijevozom. Ne idemo u veća ulaganja glede ugibališta, uvest će se dva ili tri nova i to na kolničkoj traci, što je dozvoljeno i na taj je način MUP dao suglasnost. Također to ne iziskuje građevinske radove, dovoljno je iscrtati horizontalnu signalizaciju, pojasnio je Lovreta vijećnici Ivani Miočević Franić koju su zanimali rokovi.
Rekao je da kad imaju odluku, trebaju samo nabaviti vozila, donijeti cjenik i početi s radom.
I gradonačelnik Zoran Paunović je izrazio nadu da će se uskoro svi provozati javnim kružnim prijevozom te pozvao kolege vijećnike da ga i sami javno podrže bar u početku. Samu odluku podržali su, inače, na sjednici svi prisutni vijećnici osim Petra Kelvišera. Rekao je da u najmanju ruku može ostati suzdržan jer nije poznato kako će se financirati nabavka, obuhvaća li prijevoz cijeli grad i što će biti s nadstrešnicama, sjedalima, koševima za otpatke, zaštitnom ogradom itd.
– Javni prijevoz za grad s 13,5 tisuća stanovnika je raritet, ako ćete ići krupnim koracima, to nije održivo. Zato smo mi i išli korak po korak, najprije smo uveli pilot projekt Veliko Brdo – Makarska pa sa srednjoškolcima. I neće to biti neki veliki trošak, nije ideja uvući Makarski komunalac u veliku investiciju nego ići pomalo, pojasnio je Paunović.
Naglasili su da trenutna odluka ne daje mogućnost davanja podkoncesije nekom privatniku nego kružni javni prijevoz može obavljati samo Komunalac.
Inače, bivši gradonačelnik Jure Brkan također je izrazio skepsu oko cijele priče kazavši kako su i oni sami u mandatu pokušavali ovo riješiti. – Jedno od važnih pitanja je bilo koliko bi to koštalo, zaključili smo da bi bila ozbiljna cifra i da bez kreditnog zaduženja to ne bismo mogli isfinancirati. Onda smo gledali kako to naplaćivati, zaključili da bi minuse tijekom sedam mjeseci pokrili plusevi tijekom pet ljetnih mjeseci, ali sve je skupa bilo na dugom štapu. I sad imamo odluku gdje sve preskačemo i dajemo u ruke Komunalcu kao da će ovo sutra biti. Pa njima nije u interesu da se to desi, gurnuli su u ruke Makarskom komunalcu, oni će reći “uf, kako ćemo ovo”, i onda ćemo sve dati u ruke prijatelju Radalju da on vozi, to je poanta. Po meni će ovo dobiti Family bus. Odluku možemo podržati jer je OK, ali realizacija ove odluke se neće dogoditi, bar ne u mandatu Zorana Paunovića, rekao je Brkan.
Lovreta je podsjetio kako je komunalni linijski prijevoz povjeren Komunalcu i da ga ne može obavljati nitko drugi dok eventualno Vijeće ne izmijeni tu odluku. – Mogu biti treće osobe sa strane, ali Vijeće se odlučilo dati trgovačkom društvu, dodao je.
Ivona Ćirak /foto M.D.