Petak, 18 listopada, 2024
NaslovnicaMOZAIKŽivotModna dizajnerica Antonela Ožić Bašić: Autentičnost se razvija kroz promjene, isprobavanje i...

Modna dizajnerica Antonela Ožić Bašić: Autentičnost se razvija kroz promjene, isprobavanje i upoznavanje sebe

Modni žurnali, portali i blogovi dobro poznaju ime Makarke Antonele Ožić Bašić, modne dizajnerice i vlasnice AOB Branda. Mlada dizajnerica uspjela se u svijetu mode nametnuti s elegantnim i ljupkim torbicama, pa nerijetko njezine kreacije iskaču s lifestyle portala, a nedavno je dala intervju u kojemu je otkrila kako je, zapravo, njezin prvi izbor bila – medicina.

Medicina ipak nije bila njezin konačni izbor jer je Antonela naposljetku odabrala ono u čemu se istinski pronašla i koje je, zapravo, njezina strast, a to je moda. Zbog njezine zanimljive priče mladu smo dizajnericu odlučili približiti i lokalnoj javnosti.

Svojedobno ste predstavljeni u prestižnim modnim časopisima, a na nacionalnim modnim portalima i blogovima ste vrlo čest “gost”. Koliko je to makarskoj javnosti poznato? I je li teško biti prorok u vlastitom selu?

Dobro ste primijetili, bili smo više puta predstavljeni u prestižnim modnim časopisima; Vogue, Harper’s Bazaar, Elle, te po nacionalnim modnim portalima. Makarska je dosta upoznata s mojim radom, ali možda ne na razini kojoj mislim da bih trebali, s obzirom na to da je Makarska manji grad, mislim da bi doseg trebao biti još i veći. Nisam nikad težila biti prorok u vlastitom selu, jer bi mi onda selo vjerojatno i bio najveći doseg. Umjetnost, mašta, rezultati i prepoznatljivost ne bi trebali imati granicu.

Možda nije loše vratiti se sad na početak stvaranja brenda – kako je sve počelo? Ranije ste se bavili dizajnom nakita?

Sad kad pogledam s odmakom, rekla bih da je oduvijek moda bila dio mene, počevši od najranije dobi. Dok sam studirala, ljeti sam kao i većina studenata radila, pa sam dio novaca ulagala u materijale za izradu nakita i tako je sve počelo. Nekoliko godina bavila sam se izradom nakita, dok korak po korak nismo došli do izrade odjeće i torba. Danas smo specijalizirani za izradu kožnih torba.

Upisali ste medicinu no završili ste naposljetku u modnom svijetu. Kako je došlo do prve, a kako potom do druge odluke?

Tako je, diplomirani sam fizioterapeut, vrijeme kad sam završila s fakultetom, mogu reći da sam već imala uhodani mali poslić, a kako sam staž dobila nakon nekoliko godina, nisam gubila vrijeme, već sam se razvijala u drugom smjeru koji mi je ujedno postao i posao. Želim napomenuti da sam se i dodatno školovala, završila sam i Masterclass kod Marc Jacobsa koji je bio kreativni direktor Louis Vuittona. Doškolovala sam se u području digitalnog marketinga.

Namjeravate li se u dogledno vrijeme širiti i na odjeću i(li) se vratiti i nakitu?

Kroz godinu dana, u vrijeme mojeg stažiranja smo se širili i dizali smo nivo rada i kvalitete. Od tada sam nas odlučila specijalizirati za izradu kožnih torba, a vjerujem da će tako ostati.

Koji je profil kupaca Vaših torbica?

Svjesna sam da žena svakodnevno uravnotežuje između različitih uloga – od profesionalne karijere do obiteljskih obveza, od intimnih trenutaka i opuštanja do avantura koje život nosi. Motivirani s ovom raznolikošću, oblikujemo torbe koje su modni dodatak i funkcionalni saveznik suvremenoj ženi. Mogu kazati da je suvremena žena naša publika.

Brend AOB je temeljen na zelenom konceptu, kako s tog aspekta komentirate konzumerizam naš svagdašnji?

Na temu konzumerizma mogu samo reći da je manje – više. Više puta sam čula da je za cijenu jednog proizvoda bolje kupiti pet proizvoda. Dok sam bila studentica i sama sam tako razmišljala dok nisam shvatila da nikad nemam onu the torbu i cipele, već hrpu svega i nikad ništa za obuć haha. S vremenom mislim da će ljudi dobiti svijest o zelenom konceptu i konzumerizmu, a to se polako i događa. Od najmanjih elementarnih izazova poput recikliranja i odvajanja nepotrebnih stvari za ponovnu upotrebu.

Iz tog razloga mi koristimo prirodne materijale. Goveđa koža koju koristimo ima prepoznatljiv izgled zbog svoje prirodne teksture. Poznata je po svojoj snazi i izdržljivosti zbog snažnih vlakana, otporna je na trošenje, što je čini izvrsnom u izradi torba. Koristimo goveđu kožu koja potječe iz prehrambene industrije, čineći je održivom jer je neizostavni proizvod u proizvodnje hrane. Ukoliko se koža ne bi obrađivala na ovaj način, postala bi neiskorišteni materijal.

Makarska u posljednje vrijeme počesto ima organizirane buvljake. Volite li i sami kupovati second hand odjeću i modne dodatke?

Odlično mi je to što Makarska ima buvljake, mislim da bi stvari ipak trebale dobiti drugu priliku. Imam nekoliko komada koje rado nosim.

Kako se Makarke odijevaju, koliko se slijepo slijede trendovi, a koliko gradi stil? Znam da je nemoguće generalizirati, ali možda ipak postoji neki zajednički nazivnik, barem po dobnim skupinama.

Krenula bih od mlađih generacija i definitivno mi je drago vidjeti njihove promjene, isprobavanje i traženje estetike, dok bi starijima poručila da ih ne kritiziraju zbog toga. Autentičnost se razvija kroz promjene, isprobavanje i upoznavanje sebe. U našem gradu itekako imamo autentičnih žena koje imaju toliko stila da mogu na naslovnice i evo generalno mislim da Makarke njeguju stil. Starijima bih poručila da su godine samo broj i bez obzira koliko godina imamo ne znači da trebamo biti staromodni.

Ivona Ćirak / foto AOB

- Oglas -