Bura oko plaže ispod hotela Rivijera se ne stišava. Naime, jučer je gradonačelnik Zoran Paunović izjavio da je pero Rivijera sanirano, te kako je sve rađeno po pravilima struke.
Vladimira Mascarell, aktivistica, inače dipl.ing.građevine, tvrdi međutim da je pojam ”obnavljanje” ili sanacija pojam koji Zakon o gradnji ne poznaje.
– Sukladno Zakonu o gradnji NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 rekonstrukcija građevine je izvedba građevinskih i drugih radova na postojećoj građevini kojima se utječe na ispunjavanje temeljnih zahtjeva za tu građevinu ili kojima se mijenja usklađenost te građevine s lokacijskim uvjetima u skladu s kojima je izgrađena (dograđivanje, nadograđivanje, uklanjanje vanjskog dijela građevine, izvođenje radova radi promjene namjene građevine ili tehnološkog procesa i sl.), odnosno izvedba građevinskih i drugih radova na ruševini postojeće građevine.
Dakle, evidentno je da se radi o rekonstrukciji hidrotehničke građevine kojoj je ozbiljno narušena stabilnost (ulegnuće nasipa i nedostatna školjera) i koja više ne ispunjava temeljne zahtjeve za tu vrstu građevina, tumači Mascarell i dodaje:
– Izjava koncesionara ”malo obnavljamo” je u biti priznanje da se radovi izvode bez pameti, ali i projekta, bez proračuna konstrukcije nasipa pera (valovanja) i svakako bez zakonom propisanih dozvola za ozbiljne hidrotehničke radove na pomorskom dobru.
Za ovakve rekonstrukcije potrebno je izraditi glavni projekt hidrotehničke građevine zvane ”plažno pero”, koji uključuje ozbiljan proračun jer je očigledno da je prethodni loš ili ga uopće nema, izraditi barem ocjenu o potrebi izrade studije utjecaja na okoliš, ishoditi koncesiju za građenje kojom će se iskazati pravni interes pri predaji zahtjeva za građevinskom dozvolom, objašnjava u svojem osvrtu na spomenutu situaciju i službene izjave.
Dodat će kako ne samo da se radi bez dozvole, nego se i – devastira.
– Pored građenja bez građevinske dozvole i bez studije utjecaja na okoliš evidentno je da koncesionar nasipa zemljani materijal na pomorsko dobro, tako da na sve navedeno treba dodati devastaciju okoliša.
Kod ovako masivnih devastacija pomorskog dobra, građenja bez ”papira” i kršenja više zakona bez imalo srama, po mom mišljenju trebao bi se angažirati i kazneni odjel DORHa jer se radi o općem dobru na kojem skrbi u ime Republike Hrvatske. Zašto? Nema projekta, nije napravljena studija utjecaja na okoliš, nema građevinske dozvole, nema pravnog interesa (nema koncesije za građenje) i zatrpava se obalni dio ogromnim količinama zemljanog materijala kojem se ne zna ni izvor.
Zar to ne bi trebalo biti dovoljno za hitan izlazak građevinske inspekcije i zabranu radova? Inspekcije zaštite okoliša? Na koncu i kaznene prijave od strane DORHa zbog kršenja više zakona kojim se posljedično prouzročila masivna šteta pomorskom dobru i uništava priroda.
Potpuno je nejasno zašto županijski ured za pomorstvo nije odmah pozvao sve inspekcije da izađu na teren i ispitaju zakonitost. Uostalom, za nadzor nad koncesijom je nadležan Ured za pomorstvo SDŽ kao davatelj koncesije pa je posve nerazumljivo slanje e-upita koncesionaru umjesto hitnog terenskog nadzora na licu mjesta, zaustavljanja radova i penaliziranja, za kraj će Mascarell.
M.D./foto M.D.