Subota, 21 prosinca, 2024
NaslovnicaAKTUALNOMarina Josipović od ovog tjedna na čelu TZ-a: Imam jasnu viziju prioriteta...

Marina Josipović od ovog tjedna na čelu TZ-a: Imam jasnu viziju prioriteta za iduću godinu

Marina Josipović je od ponedjeljka na čelu Turističke zajednice Makarska i kako nam je rekla u prvom razgovoru s ove pozicije, stanje koje je zatekla bilo je očekivano i stabilno. Na pitanje kakva je situacija zatečena, podsjetit će kako je prije njezina dolaska provedena sistematizacija.

– Njome su odgovornosti jasno definirane, a svatko savjesno obavlja svoj dio posla. Djelatnici su vrlo susretljivi i za sada nema nikakvih problema oko uklapanja u tim, a većinu kolega, uostalom, poznajem od ranije. Plan je nastaviti s dobrim radom i istovremeno prepoznati prilike za poboljšanja, koja ćemo implementirati u zajedničkoj suradnji. Vjerujem da ćemo kroz otvoren dijalog i zajednički trud biti još produktivniji te ostvariti pozitivne rezultate za Turističku zajednicu i cijeli grad, veli Josipović.

Zanimalo nas je kako komentira turističke rezultate ostvarene u 2024. godini.

– Što se tiče dosadašnjih turističkih rezultata u 2024. godini, mogu reći da sam vrlo zadovoljna. Iako se dosta govorilo o padu turističkog prometa u turističkim destinacijama u zemlji, Makarska je ostvarila 5% više dolazaka i 3% više noćenja od početka godine u usporedbi s prošlom godinom, što smatram rezultatom iznad očekivanja. Posebno kad uzmemo u obzir nacionalnu strategiju, koja se više fokusira na održivost i kvalitetu ponude, nego na rastu samih brojki.

– Što se strukture gostiju po zemljama tiče, primijetili smo pad dolazaka s njemačkog tržišta za 7,5% o čemu ste i vi u par navrata pisali, no s druge strane, povećao se broj gostiju iz Švedske i Mađarske za 12%, a domaći gosti bilježe rast od čak 16% u odnosu na prošlu godinu. Vjerujem i u dobru predsezonu te nadam se povoljnim vremenskim uvjetima koji će dodatno pridonijeti uspjehu, odgovorila je direktorica TZ-a.

Trenutno je fokus na nekoliko ključnih aktivnosti među kojima je Advent možda najvažniji.

– Pripreme za Advent su već u punom jeku, a program, koji je naslonjen na suradnji s Gradom, već je u završnoj fazi i uskoro će biti predstavljen javnosti. Fokusiramo se na aktivnosti koje su prošle godine bile iznimno uspješne, a koje ćemo dodatno unaprijediti. Prošlogodišnji rezultati su zaista impresivni, s porastom od 64% u dolascima i 21% u noćenjima tijekom Adventa, i nadam se sličnim uspjesima i ove godine, ističe Josipović.

foto: Matko Begović/ privatni album

Izrada plana i programa za 2025. još uvijek nije došla na red, no zanimalo nas je na što nova direktorica, na osnovu programa predstavljenog na natječaju, želi staviti naglasak.

– Izrada plana i programa za 2025. još nije službeno započela, no već sada imam jasnu viziju prioriteta. Fokus će biti na održivom turizmu i podizanju kvalitete ponude. Ključno je stvoriti ravnotežu između rasta broja posjetitelja i očuvanja resursa, kako bi Makarska ostala privlačna destinacija kroz cijelu godinu. Planiram staviti naglasak na raznolikost događanja i aktivnosti izvan glavne turističke sezone, poticati suradnju s lokalnim poduzetnicima i turoperatorima koji dovode avio goste s emitivnih tržišta, posebno zbog duljine boravka i pitanja parkinga. Pokušati ću iskoristiti svoje dosadašnje poslovne kontakte kako bismo dodatno razvijali ove brojke i unaprijedili ponudu, kazat će naša sugovornica.

foto: MD

Za kraj smo načeli temu o produljenju sezone. Gdje vidi probleme, kako bi Grad i TZ, uz ostale turističke subjekte, mogli pozitivno utjecati na to u periodu od neke dvije, tri godine?

– Produljenje sezone je kompleksna tema, ključno je to što je Makarska primarno odmorišna destinacija, sunca i mora, i imamo najljepše plaže. To nije problem, već naš veliki benefit. Ne trebamo se sakrivati od činjenice da zbog toga gosti najviše dolaze. Fokus bi trebao biti na održivosti i otvaranju novih niša koje bi privukle goste u predsezoni i podsezoni. Smatram da u sportskom turizmu postoji veliki potencijal – od dolazaka sportskih klubova na pripreme, natjecanja, do kampova. Resursi su ograničeni, ali prostor za napredak svakako postoji i važno je razmotriti načine kako ga najbolje iskoristiti, poručila je Marina Josipović za kraj.

Razgovarala: Ivona Ćirak

- Oglas -