Cijelu godinu svjedočimo porastu broja noćenja i dolazaka, no u dvoznamenkastim brojevima pluseve ne pamtimo, osobito s obzirom da je prošla godina bila kao i svaka druga u smislu da nije bilo ekstremnih situacija kao u, primjerice, vrijeme pandemije. S tom su godinom usporedbe bile prilično bespredmetne.
Marina Josipović, direktorica TZ-a Makarska, kazat će i sama kako je studeni nekoć slovio kao jedan od najmanje atraktivnih mjeseci za turizam, dok nam je sada donio zaista lijepe brojke.
– Vidljiv je taj generalni pomak produženja sezone posljednjih godina. Listopad se gotovo može smatrati dijelom ljetnog odmora jer je more posljednjih godina još dovoljno toplo za kupanje, što privlači i turiste i domaće posjetitelje. Ovaj produženi efekt ljeta značajno je doprinio uspjehu studenog.
Osim vremenskih uvjeta, i ponuda je igrala veliku ulogu. Mnogi hoteli su produljili svoje planirano zatvaranje, neki s početka studenog do 15.11. ili duže, a ima hotela koji su još uvijek otvoreni. Također, zabilježen je veći broj grupa koje su se kraće zadržavale na destinaciji, što je rezultiralo porastom broja dolazaka za čak 80 posto u odnosu na studeni prošle godine, dok je broj noćenja porastao za 42 posto, objasnila je Josipović.
Analizirajući strukturu gostiju, istaknut će kako ih osim domaćeg tržišta i gostiju iz Bosne i Hercegovine raduje i veliko povećanje noćenja austrijskih gostiju, koji su ostvarili oko 700 noćenja samo u studenom.
– Bliže europske zemlje bile su većinom orijenitirane prema Istri i drago nam je da su se pojedinci odlučili i na malo dalje auto-relacije, dodaje direktorica TZ-a.
Osvrnula se i na turistički promet u prvih 11 mjeseci.
– I tu možemo biti vrlo zadovoljni. Ostvarili smo, naime, 3 posto više noćenja i čak 5 posto više dolazaka u godini u kojoj su mnoge destinacije u Hrvatskoj prijavljivale lošije rezultate, ističe Josipović dodajući kako ima velika, no realna očekivanja od prosinačkih turističkih rezultata.
– Prosinac je prošle godine donio fantastične rezultate, a vjerujemo da će i ovogodišnji Advent donijeti još bolji odaziv. Fokusirani smo na domaće tržište i posjetitelje iz susjednih zemalja, uz bogat program koji bi trebao privući ne samo dnevne posjetitelje nego i goste koji će ostati vikend ili koji dan više, ističe te zaključuje s riječima kako je cijela godina bila uspješna unatoč izazovima.
– Pozitivan trend sezone i suradnja svih dionika u turizmu donijeli su Makarskoj još jednu izuzetnu godinu. Pred nama je posljednji mjesec i vjerujemo u još sjajnije rezultate, za kraj će direktorica makarske Turističke zajednice.
Ivona Ćirak /foto M.D.