Halloween ili maškare dobra su prilika za pozabaviti se kreiranjem prigodnog, mračnog i zastrašujućeg izgleda za kakav party ili događanje. I možete biti izvrsni u tome, ali ono što radi Makarka Petra Buljubašić, talentirana make up artistica, nadilazi očekivanja.Koja god prigoda bila, Petra će naći način da svoje lice pretvori u umjetničko djelo. Za Noć vještica će se pretvoriti u zombija, za Uskrs će “baciti” jaje na oko, za Božić oslikati scene iz filma “Sam u kući”, a kako bi ideju koja joj se rodi u glavi utjelovila najbolje, u stanju je pretvoriti samu sebe u svijećnjak. S pravim svijećama.
Petra je po struci turistički vodič, ali nakon ove je sezone odlučila ostaviti posao u turizmu i u potpunosti se okrenuti šminkanju i glazbi. Ljeti je angažirana na terasama hotela, gdje svira sa svojim bendom, a kazat će da je baš glazba njezina prva ljubav. Ne jedina jer je posao turističkog vodiča ostavila kako bi se posvetila karijeri visažistice te se nada da će joj u realizaciji pomoći poticaji za samozapošljavanje.Ima preko 10 tisuća pratitelja na Instagramu, a surađivala je s najvećim brendovima u makeup industriji kao što je MAC, Urban Decay, NYX, Max Factor, Bourjois, Aura, Noelle, te poznatim lancima kozmetike kao što je Douglas, Fabu Spot, Notino…
-Okušala sam se i u šminkanju modela na revijama i glazbene spotove. Za Noelle sam radila reklamu gdje sam kreirala dva looka koji su kasnije izašli u člancima Cosmopolitana, Gloriji, Fashion hr…, veli Petra s kojom smo porazgovarali o trenutno njezinoj glavnoj preokupaciji, šminkanjem.
Kako i kada si se počela baviti makeup-om?
-Oduvijek sam obožavala šminku, počevši od prvog dječjeg makeup seta, mamine šminke iz kupatila pa sve do moje prve kupnje malog nesesera sa par proizvoda u njemu kojeg sam obožavala. Srednja škola je definitivno bila početak mog eksperimentiranja, a ideja za posao je krenula 2016 kada sam napravila par objava „before i after“ fotografija koje su u to vrijeme dosta dobro prihvaćene na Instagramu, jer je ljudima uvijek zanimljivo vidjet nekakvu transformaciju. Nakon par objava počeli su mi se javljat poznanici da ih našminkam za nekakve posebne prigode i tako sam počela vježbat šminkanje na različitim tipovima kože, različitim konstrukcijama lica i različitoj dobi. I naravno, svu bih plaću potrošila na nove pudere, palete, kistove i sve ono što mi je bilo potrebno da krenem ozbiljnije razmišljati o tome da mi šminkanje postane nešto s čim se ozbiljno mogu baviti.
Očito nisi samo vizažistica nego zalaziš u područje umjetnosti. Koliko treba za jedan prosječni takav artistički uradak?
-Moram priznat da sve poslove koje radim volim i u potpunosti me ispunjavaju, ali velika mi je želja da dobijem priliku okušat se kao vizažist za nekakve editorial lookove za razne kampanje i modne časopise. Mislim da bih se tu mogla u potpunosti umjetnički izrazit. Uvijek kad uhvatim vremena na sebi radim artističke lookove na koje potrošim u prosjeku od 4 do 6 sati. Za prošli Božić sam na licu iscrtala cijeli film „Sam u kući“ na kojeg sam potrošila 8 sati. Ali isplatilo se!
-Najizazovnije što sam radila je bilo crtanje likova iz serije „Stranger Things“ jer je portrete teško crtat i na papiru, a pogotovo je izazovno kada imaš neravnu podlogu kao što je lice i još plus toga se gledaš u ogledalu dok to radiš…Najluđe što sam radila je bilo „jaje na oko“, jedan od lookova za Uskrs. Tada sam blazinicama prekrila jedno oko i preko njega modelirala jaje. Imala sam glavobolje par dana jer sam preko 5 sati gledala samo na to jedno oko. Još jedna luda ideja je bila ta da sam odlučila bit svijećnjak iz filma „Ljepotica i Zvijer“…Tada su mi svijeće doslovno gorile na glavi dok sam se slikavala. Samo ću reći to da je vosak jako vruć.
Što od tebe najčešće traže i osjećaš li kao kreativac da je ova sredina pretijesna za tebe?
-Od mene kao od vizažista najviše se traže prirodni glowy lookovi sa neutralnim tonovima koji su sada definitivno najviše u modi. Vratilo se ono „manje je više“. Često se nađe i poneki „Old Holllywood Look“ s crvenim upečatljivim ružom, te tu i tamo poneka boja, ali toga je najmanje. Ja kao kreativac na Instagramu je već skroz druga priča, pa brendovi s kojima surađujem traže od mene najčešće nekakve neobične i kreativne lookove. Nemam baš taj osjećaj da je ova sredina pretijesna za mene. Ja stvarno obožavam ovaj naš mali grad, a kada radiš posao preko društvenih mreža onda zaista nije bitno gdje se nalaziš. Glavno je da se izdvajaš po nečemu iz skupine. I to baš naša Makarska ima poznate influencere kao što su Petra Čolak, Anamaria Raič, Ivana Mišković, Ana Tolj … Neke od kojih broje preko 100 tisuća pratitelja i čisti su dokaz da se može uspjet bez obzira gdje se nalazili.
– Tako je, glazba je moja prva ljubav. Nakon glazbene škole klasičnu glazbu sam zamijenila sa rock n rollom,funk, pop i soul pjesmama i krenula svirati u raznim postavama Makarskih bendova. Trenutno sam u postavi sa Draganom Čović, Tončijem Vidakom, Velimirom Gaćom i Tomislavom Volarevićem i cijelo ljeto nam je bilo radno na terasama Tui hotela u Tučepima,Živogošću i Igranima… Moj zauzeti dan najčešće izgleda tako da ujutro i popodne radim na Instagramu i šminkam a navečer sviram gaže. Zima najčešće izgleda tako da se sastajemo na probama i pripremamo za iduću sezonu i nadamo se nekom čudu da zasviramo možda neki koncert u gradu ili okolici. Ali toga je sve manje i manje, pogotovo sada s obzirom na situaciju. Jako mi je žao što makarski bendovi nemaju toliko puno prilika svirati velike koncerte, a svi su zaista dobri.
Ivona Ćirak /foto privatni album