U duhu borbe protiv zabrane čitanja i ograničavanja slobodnog pristupa informacijama, učenici 1. L i 1. C razreda, zajedno sa svojim nastavnicima Vladimirom Tomašem i Anitom Zelić Tomaš, obilježili su Tjedan zabranjenih knjiga čitanjem djela iz obvezne i izborne lektire. Na temelju pročitanih tekstova izradili su plakate i predstavili književna djela, istražujući razloge zbog kojih su ona bila zabranjena u različitim razdobljima i sredinama te promišljali o pojmu cenzure i slobodi izražavanja.
Ova je aktivnost dio međunarodne inicijative koja se već više od trideset godina obilježava posljednjeg tjedna rujna i prvog tjedna listopada, u organizaciji American Library Association. Cilj inicijative je potaknuti svijest o važnosti slobodnog i besplatnog pristupa informacijama te o slobodi čitanja kao temeljnome ljudskom pravu.
U sklopu obilježavanja učenici su u školskoj knjižnici mogli pronaći knjige iz „crvene kutije“ , među kojima su bila i neka od najpoznatijih svjetskih i domaćih djela koja su tijekom povijesti bila zabranjivana: Gospođa Bovary, Pepeljuga, Dnevnik Anne Frank, Lolita, Lovac u žitu, Cvjetovi zla, Životinjska farma, Ubiti pticu rugalicu,..
Kroz istraživački rad učenici su otkrivali kako su razni režimi, vladari i institucije, tijekom povijesti zabranjivali knjige, objavljivali popise „društveno nepoćudnih“ djela i pokušavali nadzirati slobodu misli.
Osim književnih istraživanja, učenici 1., 2., 3. i 4. razreda su u sklopu predmeta Likovna umjetnost vizualno oblikovali motive zabranjenih knjiga kroz različite tehnike i medije, a učenice 2. A razreda, Petra Puharić, Petra Okmažić i Marija Buljubašić dodatno su obogatile obilježavanje snimanjem prigodnog filma u kojem su dokumentirale cijeli projekt, povezujući književnost, film i likovnu umjetnost.
M.D./foto M.D.



 
                                    


