Utorak, 15 listopada, 2024
NaslovnicaMAKARSKAMAKARSKA Hotelijeri čekaju turističku sezonu s nadom i optimizmom

MAKARSKA Hotelijeri čekaju turističku sezonu s nadom i optimizmom

Mada je još uvijek prerano za predviđanja o nadolazećoj turističkoj sezoni, makarski hotelijeri iduće mjesece ipak čekaju s nadom i optimizmom.

Iz hotela “Romana” najavili su da, ako epidemiološka slika bude dozvolila, vrata otvara već za Uskrs i planira zapošljavanje do 250 radnika, što najbolje svjedoči o optimizmu i očekivanju da će sezona biti uspješna. Slično razmišljaju i uprave ostalih hotela na Rivijeri. Veliki “Valamar” ovo ljeto planira u Makarskoj otvoriti sve hotele, a hotel “Meteor” je trenutno u završnoj fazi adaptacije te bi sljedećih dana sve trebalo biti gotovo. No kada će otvoriti, od Joška Lelasa, člana uprave “Imperial Riviere”, nismo uspjeli doznati. Kazao nam je da je najbolje pričekati dva tjedna da vidimo kako će se razvijati situacija – piše Jutarnji list.

Tonči Andrijašević, direktor hotela “Quercus” u Drveniku, kaže da oni, ako ne bude nekakvih obrata, otvaraju 1. svibnja, a ozbiljniji posao očekuje se sredinom svibnja.

– Objavili smo program u Češkoj, Poljskoj, Francuskoj i Sloveniji. To je plan koji je podložan promjenama, ali definitivno ima aktivnosti, čak i na kineskom tržištu za listopad kroz partnerstvo s “Kompasom”. Što se tiče partnera, dosta se toga događa, živo je, ali ne možemo još govoriti o brojkama. Ja jesam optimist, no ovdje se ipak radi o blago umjerenom optimizmu koji ima podlogu. Nadam se da će se kroz cijepljenje situacija pomalo stavljati pod kontrolu, tako da, sve u svemu, ipak očekujem znatno bolju godinu od 2020., premda i dalje ne blizu rezultatima iz 2019. – kaže Andrijašević.

Drago Nosić, direktor “Sol tourisma”, kaže da 1. svibnja otvaraju oba objekta, hotele “Miramare” i “Biokovo”.

Cijepljenje je plus

– Pripremamo se za sezonu kao da će biti intenzivnija od prošle, no da je normalna godina, početkom prvog mjeseca bismo već imali neke konkretnije naznake. Svejedno, moramo raditi sve kao da će biti normalno, evo, baš smo danas u inspekciji soba kako bismo vidjeli što sve moramo prilagoditi – ističe Nosić, koji se slaže da je cjepivo pozitivna vijest, no da i dalje ne znamo niti dinamiku procjepljivanja niti uvjete za putovanje.

– Dobro je da su svi partneri manje-više zainteresirani da se što prije krene, ali kako će turoperatori i aviokompanije to riješiti, ne znam. Također, da biste se pripremili, morate investirati, ako investirate to podrazumijeva da očekujete kako ćete nešto uprihoditi, a pritom nemate čvrste ni jasne pokazatelje da ćete uspjeti jer je puno nepoznatih faktora. Više se, dakle, vodimo optimizmom i nadom nego logikom. Generalno su svi oprezni, a vidimo da je i broj letova smanjen za 20 posto u odnosu na 2019. godinu, iako je dobra stvar da nitko od naših partnera nije u problemu – veli Nosić, koji kaže da će potražnja zacijelo biti poprilična kad kriteriji budu jasniji. No ako se nastave restrikcije, kako drži, bit će problem.

Trenutno najveći problem glede investiranja nije ulaganje u hotele jer su oni relativno novi, nego radnu snagu, koju već sada treba rješavati za sezonu.

– Ako bude 70 posto od 2019., bit ćemo zadovoljni. Sve preko toga je bonus. Bilo bi nerealno očekivati da će se ponoviti 2020. godina, jer sad ipak imamo neko oruđe – naglašava Nosić.

Mala odstupanja

Marko Luketina, direktor resorta “Morenia” u Podaci kaže da se oni pripremaju kao da će sve biti normalno, s punim kapacitetom i zaposlenošću, vjerujući da će rezultati biti na razini 2019., ili čak bolji. Otvaraju 10. travnja i završavaju 31. listopada, ako sve bude teklo po planu.

– Produžit ćemo čak ugovore za suradnju u odnosu na 2019. godinu, i očekujemo 55 do 60 tisuća dolazaka. To je naš plan po realnim postavkama, bez toga ne možeš ni planirati. Ako ne bude dovoljna procijepljenost, utjecat će na to da ostvarimo manje, no po svemu sudeći trebalo bi očekivati plus-minus 5 posto u odnosu na očekivano. Ne vjerujem da će biti većih odstupanja – iznimno je optimistično nastrojen Luketina, koji dobrim ocjenjuje i reakciju njemačke vlade na situaciju s TUI-jem koji je, kako veli, jako bitan za hrvatsko tržište. Problem je avioturizam bez kojega hotelijerstvo ne ide, a još uvijek je, ističe, nejasno kako će to sve ići.

– Sve su to realna pitanja, letovi, pitanje uvjeta vezano za cijepljenje, a malo o tome znamo. No nema izbora, moramo se ponašati i biti pripravni kao da se nije ništa dogodilo i kao da ćemo imati normalnu sezonu – zaključuje Luketina, koji podsjeća na to da je “Morenia” i u 2020. godini ostvarila izvanredne brojke – piše Jutarnji.

M.D.

- Oglas -