Utorak, 15 listopada, 2024
NaslovnicaAKTUALNOINTERVJU Nera Miličić: Interes na njemačkom tržištu je velik, ali stavljanje Hrvatske...

INTERVJU Nera Miličić: Interes na njemačkom tržištu je velik, ali stavljanje Hrvatske na crvenu listu je brzo zaustavilo booking

S obzirom na činjenicu da je njemačko tržište najvažnije za nas, s obzirom na veličinu emitivnog tržišta, tako i tradicionalni interes za hrvatskom obalom, ne čudi da veseli prošlog tjedna objavljena vijest da smo top 1 destinacija u Njemačkoj. Nažalost, situacija se stalno mijenja, ovisno o vijestima koje dolaze iz Hrvatske, a više o pogledu na Lijepu našu i predstojeću sezonu rekla nam je u zanimljivom intervjuu Nera Miličić, voditeljica predstavništva HTZ-a u Muenchenu, inače naše gore list. Nera Miličić je, naime, iz Makarske, kći je makarskog gradskog vijećnika Marka Raosa i kako nam je otkrila, u svojem je rodnom gradu rjeđe nego što bi to željela, jer Makarska za nju simbolizira, kako veli, la dolce vita. Prilike u njoj dosta dobro poznaje, a više o aktualnostima pročitajte u intervjuu.

Objavljena je vijest da je Hrvatska najtraženija destinacija u Njemačkoj. Znači li to da smo prvi na listi kad se situacija s pandemijom smiri?Svakodnevno svjedočimo stalnoj izmjeni dobrih i loših vijesti. Ovo je svakako jedna vijest koja nas veseli i koja nam daje razlog za optimizam. Prema rezultatima istraživanja najveće svjetske tražilice, za najam kuća za odmor- Home to go, na njemačkom tržištu je Hrvatska zauzela prvo mjesto 100 najpopularnijih turističkih destinacija za 2021. godinu. Ovo pokazuje da je Hrvatska prepoznata kao destinacija sa vrhunskom ponudom privatnog smještaja, koji je trenutno u pandemijskim uvjetima, posebno tražen. Istraživanje je bazirano na 16 milijuna pretraženih pojmova, a porast od 600% u primjeni filtera fleksibilnih datuma pokazuje kako nas ove godine očekuje izraziti last minute booking. Vise od 63% ispitanika je navelo plažu kao glavni motiv putovanja, a njih 60 % prirodu.

Kakav je uopće interes Nijemaca za Hrvatskom? I još uže, Makarskom rivijerom?
Poznato je da je Njemačka, a posebno njene južne pokrajine, Bavarska i BW naše najvažnije emitivno tržište. Nijemci jako dobro poznaju Hrvatsku kao destinaciju i rado nam se vraćaju. To su nam dokazali i u 2020., kada su bez obzira na sva ograničenja u putovanjima i izazove koje je pandemija donijela, i dalje bili naši najbrojniji gosti. Vjerujem da će Nijemci i u nadolazećoj sezoni zadržati svoj primat, ali pod uvjetom da epidemiološka situacija bude u obje zemlje povoljna i putovanja moguća.

Trenutno je interes za Hrvatskom na njemačkom tržištu jako velik, ali booking oscilira sa vijestima. Primjerice, stavljanje RH na listu visokorizičnih zemalja prošlog petka je jako brzo zaustavilo booking.

Sezona će ove godine uvelike ovisiti i o automobilskim gostima. Prema istraživanju Booking.com-a, vise od 70% Nijemaca ove godine planira putovati automobilom. Njemački automobilski klub ADAC koji broji više od 21,2 milijuna članova; gotovo svaki četvrti Nijemac član je ADAC-a, nas je izvijestio o rezultatima njihovog redovnog istraživanja, na temelju klikova u aplikaciji za traženje cestovnih ruta, u kojem je na ljestvici top deset regija, na prvom mjestu Istra, a na drugom Dalmacija, koja je pretekla talijanske destinacije Lago di Garda i Trentino te južnu Bavarsku-Allgäu. Krajem travnja ćemo održati virtualnu radionicu za touroperatore i agencije na kojem ćemo predstaviti cestovne rute u RH, od Istre do Dubrovnika i sl. i gdje ćemo prezentirati sve atraktivne destinacije na tom putu, a početkom svibnja virtualnu radionicu sa TZ Splitsko-dalmatinske županije i Croatia Airlines-om, gdje će se predstaviti novosti iz županije i red letenja. Od kraja svibnja iz Frankfurta i iz Münchena ćemo imati 4 puta tjedno direktan let za Split.

Što njemačku javnost najviše zanima po pitanju stvaranja pretpostavki za sigurnu sezonu i na čemu trebamo poraditi?
Vijest kako Hrvatska započinje sa cijepljenjem turističkih djelatnika u travnju je svakako jako pozitivna, kao i projekt Safe stay in Croatia koji pokazuje da smo se potrudili pripremiti sigurnosne protokole za turističke subjekte u svim kategorijama i time pokazali da nam je sigurnost gostiju na prvom mjestu.

Svakako bih preporučila svim turističkim subjektima da se priključe projektu Safe stay in Croatia, te poštujući sve mjere sigurnosti u svom objektu dobiju oznaku sigurnosti SSIC. Do sada je to napravilo vise od 12.000 objekata, a u razgovoru sa agentima je vidljivo da njemački gosti preferiraju objekte sa oznakom sigurnosti. Na stranici www.safestayincroatia.hr se u par jednostavnih koraka može napraviti prijava.

Što bi trebale/mogle poduzeti jedinice lokalne uprave sa svoje strane?
Prošle godine smo svjedočili naprasnom prekidu sezone u kolovozu, stavljanjem Splitsko-dalmatinske županije na crvenu listu, iako nismo imali nijedan slučaj zaraze u smještajnom objektu. U ovu sezonu ulazimo s iskustvom iz prošle godine i za vjerovati je da smo „naučili lekciju“ te da se takvi scenariji više neće ponoviti. Dodatno smo prva država koja je uvela sigurnosne protokole za turističke subjekte i osmislila nacionalnu oznaku sigurnosti projekt Safe stay in Croatia.

Ovih dana se kreće i sa cijepljenjem turističkih djelatnika. Sve su to argumenti koji idu u prilog dobroj sezoni, ali samo ako se odgovorno i konzekventno provode na županijskoj odnosno lokalnoj razini.

Odgovornost u pridržavanju propisanih mjera, procijepljenost turističkih djelatnika te dobra epidemiološka situacija u zemlji, bit će osnovni preduvjeti za realizaciju turističkog prometa.

Briga za zdravlje naših građana i gostiju će odlučivati o uspjehu ove sezone.

Teško je prognozirati, no kakva bi sezona po Vama mogla biti?
Ukoliko epidemiološka situacija u zemlji bude povoljna, vjerujem da bi sezona mogla biti bolja od prošle.

Veselila bi me uža suradnja s lokalnim turističkim zajednicama na Makarskoj Rivijeri i posebno sada, kada se trendovi u turizmu mijenjaju, zajedničko pronalaženje najboljih načina promocije na ovom tržištu. Njemačko tržište je već dokazalo isplativost ulaganja i vjernost njemačkih gostiju, u lijepim ali i teškim godinama. Motiv plaže je još uvijek u vrhu prioriteta pri odabiru destinacije za njemačke goste i tako će bit i u budućnosti, Makarska Rivijera ima uvjerljivo najljepše plaze, dostupne svim gostima, ne samo nautičarima. European Best Destination je dodijelio plaži Nugal 3. mjesto na listi najljepših plaža u Europi, a američki Conde Nast Traveler ju je uvrstio u top 25. Uz to imamo neposrednu blizinu Biokova za outdoor aktivnosti, koje su omiljene kod Nijemaca i moguće kroz cijelu godinu. Isto tako imamo dugu tradiciju privatnog smještaja, za sada u obalnom dijelu, ali smo se uvjerili na primjeru kuća za najam u unutrašnjosti Istre, kako je prebacivanje turizma sa obale u unutrašnjost moguće ako dugoročno planiramo, ali i konzekventno radimo na ostvarenju. Svaka kriza nosi sa sobom i nove šanse.

Smatram da Makarska Rivijera ima veliki potencijal i u zdravstvenom turizmu. Poznate su blagodati naše klime, čistog zraka, mora i mediteranske prehrane. Baš smo prošli tjedan imali predstavljanje klastera zdravstvenog turizma Kvarnera sa Breath Again konceptom, pri kojem su objašnjene sve blagodati čistog morskog zraka za sve one koji su preboljeli covid ili pate od dugotrajnih posljedica covida u sklopu kojeg se nude jednostavne vježbe disanja, šetnje u ranim jutarnjim satima uz more, zdravu prehranu baziranu na lokalnim namirnicama i sl. Dakle nikakva specijalna infrastruktura za to nije potrebna, sve imamo.

S dugoročnom vjerom u turizam na Makarskoj Rivijeri bismo polako mogli i trebali dizati razinu kvalitete ponude i gostiju. Naši turistički djelatnici su 80-ih godina slovili za najveće stručnjake u branši, a Makarska Rivijera je bila jedna od najposjećenijih i najpoznatijih destinacija. Uvjerena sam da imamo i znanje i kvalitetan proizvod.

I za kraj…Vi ste iz Makarske, koliko ste često ovdje, te što Vas najviše veseli za posjeta rodnom gradu?
Nažalost, u Makarskoj nisam toliko često koliko bih htjela. Najviše me veseli vrijeme s obitelji, ljeti se najčešće svi okupimo u obiteljskoj kući i uživamo u tipičnim ljetnim aktivnostima, kupanju, kuhanju, igranju trešeta i dugim razgovorima. Naš roditeljski dom je uvijek pun dragih ljudi, obitelji i prijatelja, svi rado navraćaju, puno je smijeha, pa je i srce puno. Tradicionalno smo na plaži ispred hotel Meteora, a najradije popijemo kavu na Osejavi odakle je najljepši pogled na makarsku rivu. Makarska je za mene oaza mira i la dolce vita, kojem se uvijek rado vraćam.

Ivona Ćirak /foto privatna arhiva/Goran Morović

 

- Oglas -