Petak, 20 rujna, 2024
NaslovnicaMOZAIKŽivotHRVOJE BELANČIĆ, VLASNIK KOCHA KOMBUCHE 'U priču s kombuchom sam krenuo zbog...

HRVOJE BELANČIĆ, VLASNIK KOCHA KOMBUCHE ‘U priču s kombuchom sam krenuo zbog djevojke Lene, a sada se spremamo osvojiti Dalmaciju’

Prije malo više od godine dana u Makarskoj se prvi put pojavila ‘domaća’ kombucha – fermentirani zeleni čaj i piće poznato po svojim ljekovitim svojstvima, a koje je brzo osvojilo zahtjevnu lokalnu publiku. Danas je etiketa ‘Kocha kombucha’ prisutna u većini makarskih ugostiteljskih objekata, a nakon uspješnog širenja po rivijeri uskoro će tražiti svoje mjesto na dalmatinskom i hrvatskom tržištu.

Tim smo povodom porazgovarali s pokretačem i vlasnikom brenda Hrvojem Belančićem, mladićem iz Pregrade koji je poslovni i privatni život prije nekoliko godina odlučio premjestiti u Makarsku, inače rodni grad njegove djevojke Lene Šarić, a čije su slastice iz brenda “I bake, you take” već duže vrijeme jedne od najpoznatijih u našem kraju.

– Makarska nam se nametnula kao logičan izbor. Dvije godine smo održavali vezu na daljinu i potom odlučili da moramo nešto promijeniti. Zagorje u toj priči ipak nije imalo šanse, Zagreb je uvijek Zagreb međutim troškovi bi nam bili preveliki, tako da smo se vrlo lako odlučili zaputiti na more. Uz to, ja sam do sada već upoznao dalmatinski ‘mindset’, sviđa mi se živjeti ovdje, sviđaju mi se i ljudi a prije svega Dalmacija pruža dosta prilika za svakog tko želi raditi. Tako smo uspjeli s jedne strane smiriti taj tempo života od kojeg smo oboje ranije dosta patili, a s druge pronaći neke nove prilike. Tako se na kraju i rodila ideja o proizvodnji kombuche – priča nam Hrvoje Belančić, inače već dvije godine šef kuhinje restorana Arta Larga by Gastro Diva.

Kako govori, preseljenje i usporavanje životnog tempa omogućilo im je istraživanja i eksperimente u vlastitoj kuhinji.

– U tom razdoblju, sasvim spontano, odlučili smo testirati kombuchu, probiotički napitak dobiven fermentacijom zelenog ili crnog čaja. Put do savršenog okusa bio je prepun uspona i padova, ali otkrili smo nešto mnogo više od novog pića. Lena, koja se godinama muči s teškim oblikom gastritisa i stoga je imala ograničen izbor namirnica koje smije konzumirati, iskusila je značajno olakšanje simptoma nakon što je počela redovito piti kombuchu. Ovo poboljšanje u njenom zdravstvenom stanju poslužilo mi je kao motivacija da se još više posvetim ovom fermentiranom napitku. Tako je, u konačnici, nastala ideja za brend KOCHA, otkriva Belančić, dodavši da mu je od početka bila želja da cijeli projekt bude duboko ukorijenjen u lokalnu zajednicu i tradiciju.

– U tom duhu, povezao sam se s lokalnim dizajnerom MR. LASER (Mili Roščić) iz Podgore i odmah smo pronašli zajednički jezik. Naziv “KOCHA” je inspiriran riječju “koča”, što je tradicionalni ribarski brod karakterističan za ovu regiju. Da bismo dodatno naglasili tu lokalnu povezanost, na etiketama naših proizvoda koristimo elemente ribarske mreže i topografske karte Jadranskog mora. Snažno vjerujemo da ta lokalna povezanost i autentičnost dodaju dodatnu vrijednost našem proizvodu, govori Belančić.

Inače, proizvodnja Kocha Kombuche trenutno se odvija u malom poslovnom prostoru u Kalalargi koji, otkriva nam vlasnik brenda, polako postaje pretijesan za potražnju.

– Trenutno radimo na preseljenju u veći proizvodni pogon. Ovim potezom želimo osigurati više od pukog povećanja proizvodnje; naša vizija je podizanje kvalitete na još višu razinu, uz istovremeno lansiranje niza inovativnih okusa i proizvoda. Ambicija nam je postati ne samo jedan od proizvođača, već ključni proizvođač kombuche u Dalmaciji.
O.Franić/ foto O.Franić/privatni album

- Oglas -