Hrvatske ceste pokrenule su prethodno savjetovanje za izvanredno održavanje mosta ‘Treći most’ na državnoj cesti DC411 kroz Makarsku, kao i izbor izvođača. Sanacija je vrijedna 1,25 milijuna eura s PDV-om. Postojeće stanje je, kako navode, u jako lošem stanju, kolnik ima pukotine i ulegnuća na više mjesta, ograde je uhvatila korozija, a najhitniji su radovi na kamenoj podkonstrukcijaičiji su elementi dobrim dijelom izgubili vezivni materijal pa je stabilnost poljuljana.
U projektnoj dokumentaciji se tako ističe kako je nedovoljna visina pješačkih ograda, a ukazuje se i na nedostatak odbojnih ograda te time nedovoljnu razinu zaštite te ugroženu prometnu sigurnost. – Uz to postoji degradacija AB ploča nogostupa, tako da se predviđa uklanjanje pješačkih ograda, ploča nogostupa i rubnjaka te izvođenje novih nogostupa, rubnjaka i zaštitnih ograda u skladu s propisima, navodi se u dokumentaciji.
Predviđa se potpuna obnova kolnika, sanacija zidnih nosača, te sanacija kamenih zidova i svoda. – Obzirom da se grad Makarska nalazi u jednom od najnepovoljnijih potresnih područja u RH, injektiranje i konsolidacija kamene obloge će potresno ojačati most, odnosno doprinijeti njegovoj otpornosti na horizontalne potresne sile, stoji u obrazloženju.
Radovi su procijenjeni na četiri mjeseca te će se vjerojatno započeti nakon ljeta.
Radovi na sanaciji mosta predviđeni su, inače, za izvođenje u fazama. Faznost radova pratit će i privremena regulacija prometa tako da će se zatvarati jedna pa druga polovice kolnika, uz naizmjenično puštanje prometa u jednom i drugom smjeru preko dijela na kojem se ne odvijaju radovi.
Ivona Ćirak /foto EOJN