Utorak, 15 listopada, 2024
NaslovnicaMOZAIKAUTOINDUSTRIJA: Zbili redove za proizvodnju respiratora

AUTOINDUSTRIJA: Zbili redove za proizvodnju respiratora

Autoindustrija nudi svoje znanje i radnu snagu bolničkom sektoru za masovnu proizvodnju toliko potrebnih respiratora u vrijeme pademije koronavirusa.Američki proizvođači General Motors i Ford, francuski PSA i Renault, njemački Volkswagen i inženjeri Formule 1 zbili su redove u odgovoru na globalni nedostatak te vitalne medicinske opreme.

Prenamjena tvornica za hitnu izradu aparata podsjetila je na Drugi svjetski rat kada su proizvodili tenkove i borbene avione.No neki stručnjaci upozoravaju da izrada respiratora zahtjeva drugačije tehnike i postupke u odnosu na ono što tvornice inače rade.

Američki predsjednik Donald Trump pozvao se na ratnu analogiju kako bi opravdao poziv automobilskoj industriji dok se zemlja suočava s golemim rastom oboljelih.Iskoristio je zakon iz 50-tih godina prošlog stoljeća o obrambenoj industriji kako bi jednu tvornicu General Motorsa prisilio na proizvodnju respiratora.

U Francuskoj je osnovan konzorcij industrijskih kompanija, uključujući PSA i proizvođača auto opreme Valea za proizvodnju “10.000 respiratora do sredine svibnja”, rekao je predsjednik Emmanuel Macron. U Španjolskoj je Seat, podružnica Volkswagena prenamijenio proizvodnju u tvornici u u Martorellu kod Barcelone.

Model, koji koristi prilagođeni motor brisača, testira se i nadamo se da ćemo dobiti službenu dozvolu zdravstvenih vlasti, priopćila je tvornica.Mercedes je od svog tima u Formuli 1, koja je odgodila ili otkazala utrke Grand Prixa, zatražio da prione poslu.

Šesterostruki svjetski prvaci izradili su manje invanzivan respiratorni aparat prikladan za najbolesnije pacijente.U Mercedesu kažu da mogu proizvoditi tisući aparata dnevno u suradnji s drugih šest timova F1 koji su obećali pomoć.

Renault je svoj tehnički centar kod Pariza angažirao za testiranje prototipa dobivenog pomoću najnaprednije tehnologije poput 3D printera.U utrci između ljudi i koronavirusa, vrijeme je ključno. Formuli 1 i inženjerima londonskog sveučilišta “trebalo je manje od 100 sati od prvog sastanka do proizvodnje prvog aparata”, objavio je tim. To je možda tipično vrijeme u svijetu oktana, ali ne nužno u drugim industrijama.

Hina / Foto: Pixabay

- Oglas -