Zaštita okoliša, te jeftinija i zdravija pokretljivost, posebno u gradu blage mediteranske klime, ako se zanemari bura, trebali bi biti dosta uvjerljivi motivi za nabavku bicikle, no konfiguracija terena mnogima je razlog za “ne”. Većina građana se međutim prekomjerno automobilom služi ipak manje iz ovakvih racionalnih razloga, a više iz navike i komoda, čemu je Grad Makarska ljetos nehotice doskočio uvođenjem masnih cijena parkinga. Nakon najave skorog kružnog linijskog prijevoza ciljanom mjerom svakako bi se moglo nazvati sufinanciranje kupnje električnih bicikala te nabavku električnih “bajkova” za djelatnike javne uprave. Što o tome mislite i bi li vas motiviralo možete odgovoriti na kraju članka.
Uglavnom, riječ je o sljedećem: kroz novi program nazvan “Daj đir biciklom” Grad Makarska sufinancira građanima kupnju električnog bicikla u 2024. godini, a plan je nastaviti s programom i kroz naredne godine. Ukupno je predviđeno 6636 eura za 2024. godinu, no za sada nije poznato s koliko će Grad participirati i koji su kriteriji. Pod pretpostavkom da se sufinancira s 30 posto to bi pokrivalo 20-ak mogućih korisnika, a ako bi se sufinanciralo sa 50 posto, onda bi to bilo 15-ak električnih bicikli neke srednje niže cijene. Vjerojatno će se u idućoj godini raspisati javni poziv s jasnim kriterijima.
Cilj mjere je, kako se navodi u obrazloženju proračuna za 2024., razviti svijest o važnosti načela smanjenja emisija stakleničkih plinova, te jeftiniju i zdraviju pokretljivosti građanstva u gradu koji ima mogućnost da se električni bicikli koriste 10 mjeseci godišnje.
– Predmetnom mjerom ispunjavaju se ciljevi tranzicije na nisko ugljični razvoj, zaštitu okoliša i smanjivanje rizika od klimatskih promjena na način koji je sukladan provedbi Europskog zelenog plana kako bi se pridonijelo klimatskoj neutralnosti i ispunjavanju ciljeva održivog razvoja iz Programa Ujedinjenih naroda za održiv razvoj 2030. Sufinanciranje se vrši iz vlastitih sredstava Grada Makarske, navodi se u tumačenju.
Druga mjera kojom se pokušava ispunjavati ciljeve tranzicije na nisko ugljični dioksid je nabavka gradskih električnih bicikli u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost potiče razvoju električne mobilnosti građana. Nabava električnih bicikli ovom mjerom namijenjena je za djelatnike javne uprave.
Za to je predviđeno 17.254 eura. Koliko je bicikala predviđeno, ne znamo, no za pretpostaviti je da se može kupiti od 15 do 20, ovisno o cijeni. Gradski službenici i namještenici trenutno nisu baš viđeni na bicikli osim pojedini rekreativno, a neki od rijetkih koji ovo prijevozno sredstvo koriste i za posao je Bojan Mileta, zamjenik privremene pročelnice Odjela za imovinu i opće poslove. Hoće li mu se dogodine kolege pridružiti u većoj mjeri, vidjet ćemo.
Ivona Ćirak/foto M.D. [democracy id=”4″] [democracy id=”5″]