Srijeda, 9 srpnja, 2025
NaslovnicaMOZAIKKulturaAko vas zanima kako izgleda prvi nezavisni hrvatski traveller magazin, dođite na...

Ako vas zanima kako izgleda prvi nezavisni hrvatski traveller magazin, dođite na promociju sutra u Rockatansky

Digitalni sadržaji u tolikoj su mjeri preplavili svakodnevicu da listanje starog dobrog magazina, nasuprot histeričnom skrolanju, dođe kao neopisivo relaksirajuća aktivnost. Dodamo li tome umjetničku dimenziju koja ugađa potrebi za lijepim, dobijemo nešto što svakako vrijedi prelistati. Uvod je ovo u predstavljanje prvog hrvatskog traveller magazina “SeaGazing Dalmatia” čiji je inicijator Vice Rudan, fotograf i vlasnik stranice Makarska Riviera Beaches, dugogodišnji turistički djelatnik i nekadašnji novinar.

Njegov je magazin sofisticiranog layouta, bogat raskošnim fotografijama i popraćen pomno biranim tekstovima i stihovima, na neki način i impresivna knjiga koju se lista kontemplativno i s užitkom. Uz Rudana koji je autor fotografija, na “Seagazingu” je radio cijeli tim prijatelja – Darko Brkulj (glavni urednik), Iva Divić, Maja Gujinović, Fjodor Tušup i Marina Šola. Magazin će se predstaviti u četvrtak, 10. srpnja, u klubu Rockatansky, s početkom u 20 sati.

– Ideja mi se javila dok sam listao talijanske magazine tog tipa, a poznato je da Italija, po pitanju takvih publikacija, uz Ameriku i Veliku Britaniju drži primat. Kad sam došao u kontakt s takvim sadržajem, više nije bilo pitanje želim li to napraviti nego sam osjetio obvezu kako moram tako nešto realizirati. Sad kad je “Seagazing” ugledao svjetlo dana, mogu reći kako je cijeli tim jako zadovoljan odrađenim poslom.

Možemo biti ponosni i na činjenicu da je ovo i tehnički i faktički prvi nezavisni travelller magazin u Hrvatskoj. Ima, doduše, magazin “Kako”, no to je prije svega lifestyle kultura. Naziv traveller znači da smo putovali, i osim Makarske rivijere predstavili i Šibenik, Komižu, Bol…, veli Rudan.

Sljedeći broj koji izlazi 2026. uključit će, po svoj prilici, Dubrovnik i Split. U planu je da “Seagazing” bude godišnjak, a prvo izdanje broji 140 stranica.

– U svjetlu mojeg posla u digitalnim medijima u jednom trenutku prirodno dođe do zasićenja digitalnim i poželiš napraviti ne samo ekstenziju, nego se upustiti u jednu posve novu formu. Video kao video je nužnost u mojem poslu, ali fotografija je ono što me primarno privlači. Na ovakav način uvjetno rečeno je vječna, dok je video ipak potrošni materijal. Trend vraćanju papirnatim izdanjima vidljiv je, inače, općenito u svijetu, ispričao nam je Rudan koji će, zajedno sa suradnicima, na predstojećoj promociji reći nešto više o projektu.

Ivona Ćirak

- Oglas -