Čak 40 posto je manje turista iz Poljske ostvarilo noćenja u prva četiri mjeseca na području Splitsko-dalmatinske županije u odnosu na 2019.godinu. Potvrdio nam je to Joško Stella, direktor županijskog TZ-a koji se slaže kako je ovaj podatak na koji smo ukazali i na lokalnom nivou indikator za predstojeću sezonu.
– Pretpostavljamo da je to zbog rata, odnosno izbjeglica iz Ukrajine kojih je velik broj smještaj našao u Poljskoj. Što će se dalje događati, ne znamo, ali činimo sve što možemo da preveniramo moguću štetu. Prvo, pojačavamo marketing na poljskom tržištu, a drugo, pojačavamo marketing u zemljama koje bi mogle nadoknaditi eventualni pad, kaže Stella.
Stellu smo kontaktirali u dva navrata; prvi put nam je kazao kako ne misli da se događa značajniji pad s poljskog tržišta, no nakon provjere statistike potvrdio je da ono što se u prvomajskom vikendu dogodilo u Makarskoj nije izuzetak nego je evidentno i na županijskoj razini. Složio se kako je poljsko tržište iznimno važno za Makarsku rivijeru.
– Očekivali smo da bi tu moglo doći do problema i zato smo radili i na drugim tržištima, kazao je.
Marketing je ove godine bio najjači na poljskom i francuskom tržištu. Zašto francuskom?
– Prije pandemije Francuska nije bila toliko jaka kao u 2020.godini pa smo odlučili tu staviti fokus. Oni su nam prije bili na desetom mjestu, a sad su na petom ili šestom, pojašnjava Stella.
Francuza je ove godine, inače, otprilike kao i 2019.godine, točnije, dva posto manje.
Osim na franuskom tržištu, specijalne su kampanje, kroz National geographic, radili na češkom, mađarskom i slovačkom, te poljskom tržištu.
Nijemaca, Slovenaca, Čeha i Austrijanaca, kao i turista s domaćeg tržišta je bilo više u prva četiri mjeseca u odnosu na 2019.godinu.
– Sezona je dobro krenula i prva četiri mjeseca su zadovoljavajuća. Ostvareno je 600 tisuća noćenja što je tri puta više nego u 2021.godini, kada doduše nije bilo predsezone. Trenutno se držimo na 84 posto rekordne godine 2019., što držim odličnim. Ukoliko ne bude nekih poremećaja s ratom, očekujemo da će sezona biti izvanredna te da će se približiti 2019.godini. Booking je jako dobar. Ljudi nisu u ove dvije godine pandemije izlazili puno u restorane, nisu putovali i uštedjeli su, a kako je pandemija gotova, odlučit će se za zasluženi odmor, naravno ukoliko ne bude nekih poremećaja vezanih za rat, kaže.
S obzirom da su skandinavski gosti prije pandemije činili važan udio u cjelokupnom turističkom kolaču, zanimalo nas je kakva je situacija s kampanjama i avionskim vezama. Naime, prošle dvije godine smo s tih tržišta bili debelo zakinuti.
– Upravo smo 28.travnja imali jednu prezezentaciju u Stockholmu u suradnji s Croatia airlinesom. 13.svibnja imamo ponovno prezentaciju koju organizira naše veleposlanstvo u Švedskoj. To nam je važno jer imamo direktnu liniju Split-Stockholm, kazao je Stella.
Podsjeća da imamo preko 90 direktnih linija iz Splita te kako je splitska zračna luka lani bila najprometnija u Hrvatskoj. – Najave su odlične i za ovu godinu, za kraj će.
Ivona Ćirak /foto M.D.