Jučer je, u Dvorani Arte, održan panel “Lokale u kale” na kojem su, uz ostale poduzetnike iz Hrvatske, svoja iskustva podijelila i dva makarska poduzetnika, Mario Tomaš, vlasnik konobe Kalalarga, inače pionir oživljavanja dalmatinske marende, i Hrvoje Belančić, vlasnik brenda Kocha Kombucha čija se pića danas mogu naručiti u dosta makarskih lokala.
Riječ je o drugom panelu koji je predstavio kreativne i uspješne hrvatske poduzetnike, njih deset, a vodila ga je dogradonačelnica Antonia Radić Brkan.
– Prošle smo godine za poticaje izdvojili 130 tisuća eura i mislili smo, ako bude 2-3 novih poduzetnika, bit će super. Vjerujem da je i lanjski panel potaknuo neke da se odvaže i izađu iz zone komfora. Tako da osim njih 10 novih, tu je još 8 poduzetnika koji rade cijelu godinu, rekla je zamjenica gradonačelnika.
Čestitala je i poduzetnicima koji su nakon micanja Peškere našli svoje mjesto u staroj gradskoj jezgri.
– Oni su je oplemenili i dali jednu novu notu i jedan dodatni sadržaj. Davno je gradonačelnik rekao za njih “snaći će se” i bio u pravu, u duhu poduzetništva je da se snađeš i boriš. Ove godine imaju i oni mogućnost prijaviti se za potpore, istaknula je Radić Brkan.
Dodala je kako oživljavanje stare gradske jezgre, u cilju vraćanja autohtonosti nasuprot nedefiniranom masovnom turizmu, ne baziraju samo na potporama za poduzetnike i obrtnike.
– Prvi korak je bio pravilnik i otvaranje pročelja, pa infrastruktura, ali i edukacije te projekt Maestrale., rekla je dodajući kako se nada da će panel nekome donijeti inspiraciju i izbiti ga iz postola.
Javni poziv za potpore odložila su za travanj u nadi da bi se još netko mogao odvažiti na otvaranje obrta i pokretanje jedne nove priče u, kako je rekla zamjenica, nekoj od napuštenih konoba u istočnom dijelu grada koji se trenutno uređuje. Nakon panela koji je trajao četiri sata za goste je priređen domjenak.
I.Ćirak/ foto O.Franić