Subota, 27 travnja, 2024
NaslovnicaVIJESTIDalmacijaBUDUĆNOST U UČIONICI Kako je OŠ Vrgorac postala epicentar stem obrazovanja

BUDUĆNOST U UČIONICI Kako je OŠ Vrgorac postala epicentar stem obrazovanja

Osnovna škola Vrgorac provela je projekt „STEM u Osnovnoj školi Vrgorac“ koji je financiran od strane Islanda, Lihtenštajna i Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora (EGP) 2014. – 2021. uz nacionalno sufinanciranje Republike Hrvatske u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 531.454,27 €, od čega su bespovratna donatorska sredstva u iznosu od 451.736,13 €, a bespovratna nacionalna sredstva 79.718,14 €. Partner na projektu je Sveučilište u Stavangeru iz Norveške, a provodi se od 12. rujna 2022. do 11. ožujka 2024. godine.
Danas, 6. ožujka 2024. godine održana je završna konferencija na kojoj s predstavljeni rezultati i aktivnosti učenika i učitelja. „Ovo je naš dosadašnji najveći projekt koji smo proveli. Učenje činjenica danas više nije aktualno. Ono što trebamo poticati je kritičko, logičko, matematičko i dizajnersko razmišljanje, poticati suradnju, poticati učenike na novi način učenja, a sve to dobivamo kroz STEM“, rekao je ravnatelj Krešimir Kuran.

Viši stručni savjetnik pri Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije Vladimir Glavač istaknuo je kako je učinkovit obrazovni sustav temelj socijalnog i ekonomskog razvoja svake zemlje, pa je tako i svrha ovog programa jačanje osnovnoškolskog obrazovanja.
Zamjenik pročelnika za prosvjetu Splitsko-dalmatinske županije Igor Stanišić istaknuo je kako će za ovakve projekte Županija uvijek pružiti podršku i surađivati. Naglasio je kako današnje tehnologije omogućuju jednak razvoj, a ovakvi projekti pripremaju djecu za budući život i rad.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela pri Gradu Vrgorcu Goran Ćulav rekao je kako je zadovoljan da Škola ide u korak s modernim tehnologijama te da ovim projektom učenici mogu primjenjivati nova znanja. Suradnja s Gradom svakako će se nastaviti i na budućim projektima.

Ovim projektom djeca su se poticala na interdisciplinarno učenje i kombinaciju svih područja u rješavanju nekog zadatka, a novostečeno znanje dati će im nove smjernice za budućnost. Projektom je provedeno šest aktivnosti:
• razvoj sposobnosti učitelja i drugih odgojno‐obrazovnih radnika u STEM podučavanju,
• aktivnost razvoja/jačanja STEM vještina učenika osnovnih škola (STEM 1 za učenike od 1. do 4. razreda i STEM 2 za učenike od 5. do 8. razreda.),
• modernizacija prostora i nabavka STEM opreme,
• aktivnost stručnog usavršavanja namijenjena učiteljima i drugim odgojno‐obrazovnim radnicima u aktivnom građanstvu i poduzetništvu,
• razvoj modela učenja, praktičnog rada u nastavi i drugih odgojno‐obrazovnih aktivnosti u STEM‐u, aktivnom građanstvu i poduzetništvu i
• razvoj i provedba obrazovnih programa i izvannastavnih aktivnosti za učenike osnovnih škola u aktivnom građanstvu i poduzetništvu.

Održana je i terenska nastava te edukativne radionice za učenike i učitelje. Kroz sve aktivnosti prošlo je ukupno 484 učenika, od toga 25 učenika s posebnim potrebama, i 18 učitelja.

Najveći dio sredstava utrošen je na modernizaciju učionica i nabavu STEM oprema. Tako su nabavljena 3 kompleta STEM opreme za STEM edukacije, 20 interaktivnih ploča, 23 računala i 49 materijala i nastavnih sredstava, 4 kompleta opreme za astronomiju, 256 ormarića za učenike te NAO robot.

Financijski mehanizam EGP-a i Norveški financijski mehanizam pridonose smanjenju socijalnih i ekonomskih razlika unutar Europe te jačaju bilateralnu suradnju između država donatora (Island, Lihtenštajn i Norveška) i Republike Hrvatske.
- Oglas -