Nedjelja, 5 svibnja, 2024
NaslovnicaMAKARSKAPRVI MAJ BILJEŽI GUBITKE S ISTOČNOEUROPSKOG TRŽIŠTA Dogradonačelnica: Posao TZ-a jest da...

PRVI MAJ BILJEŽI GUBITKE S ISTOČNOEUROPSKOG TRŽIŠTA Dogradonačelnica: Posao TZ-a jest da pomogne privatnom smještaju, ali županijski ured je ipak više zadužen za promociju

Drastični pad brojke Poljaka u ukupnom turističkom prometu proteklog vikenda ponukao nas je da otvorimo temu i vidimo možemo li očekivati preslik situacije u sljedećim mjesecima, kako će se to odraziti na privatni smještaj koji u Makarskoj ima 15-ak tisuća ležaja, hoće li istočnoeuropsko tržište zakazati, i čini li se išta po pitanju promocije na alternativnim tržištima.

Podsjetimo da je u rečenom periodu od 29.travnja do 1.svibnja u Makarskoj noćilo 26 posto turista iz Poljske u odnosu na 2019.godinu, dakle u sezoni prije pandemije. S obzirom da su protekle dvije godine Poljaci pokazali vjernost unatoč koroni i svim teškoćama, nastavivši sudjelovati u najznačajnijem broju u ukupnim brojkama, ova je činjenica, barem po našem zapažanju, pomalo zabrinjavajuća jer može naslutiti što bi se moglo dogoditi u sezoni. Naime, generalne brojke su zaista dobre, sa skoro 70 posto prometa rekordne 2019.godine, no valja reći da glavninu prometa ostvaruju hoteli. Riječ je o udjelu od 58 posto, dok je u domaćinstima udio 23 posto.

Udjeli su prilično slični u odnosu na 2019.godinu, no kad se zbroje ukupne brojke, vidi se da su hoteli na 67 posto ostvarenih rezultata iz te godine, a privatni smještaj na 55 posto.

Kako bilo, očito je da se taj “gubitak” od oko 1000 noćenja manje u privatnom smještaju itekako može vezati uz naše goste iz Poljske.

Zamjenica gradonačelnika Antonia Radić Brkan veli kako sum, prije svega, brojke iznimno dobre s obzirom na okolnosti. Što se tiče udjela gostiju iz Poljske, slaže se da je rat zasigurno imao utjecaj te da se poljske turiste uistinu može vezati uz privatni smještaj. – A budući se rat vodi u susjednoj državi, Poljacima sigurno nije lako otići iz države na odmor u tako neizvjesnim okolnostima. Ono što bih htjela naglasiti jest da ipak moramo gledati širu sliku i ne uzimati 1800 noćenja turista iz Poljske kao referentnu točku. Kad pogledamo udio u hotelskom smještaju, vidimo da smo dočekali da su hoteli uistinu nositelji turističke ponude; oni su ti koji selektiraju tržišta, imaju dobre centre prodaje, imaju know how i cijeloj turističkoj ponudi pristupaju holistički. Rezultati se vide, kazat će Radić Brkan.

– Kad imate najveće turističke igrače u gradu, treba biti svjestan da su oni kreatori turističke ponude i to na temelju svjetskih trendova, veli dogradonačelnica.

Dodaje kako se s druge strane vidi porast gostiju iz Njemačke i Slovenije, ističući kako su potonji odani ideji održivog turizma te preferiraju aktivni turizam.

Što se Poljaka kao gostiju tiče, naglašava kako se radi o iznimno velikom i važnom tržištu te dobre platežne moći. – I nije im problem prevaliti kilometražu te uvijek rado biraju Dalmaciju. To su auto gosti i family gosti, dodat će.

S obzirom da hoteli imaju know how, a privatni smještaj koji čini ogroman udio u ukupnim kaapcitetima te brojni Makarani žive od toga, pitanje je tko vodi računa o promociji i mogućnosti da ostanemo bez dijela Makarskoj vjernih gostiju iz Poljske ili pak Češke i Slovačke, koje su sve ugrožene bliskim ratom.

– To je pitanje za gradonačelnika odnosno predsjednika TZ-a, ali posao TZ-a jest fokusiranje i usmjeravanje na promociju te su tu da pomognu privatnom smještaju u pozicioniranju na tržištu, veli Radić Brkan.

Na naš komentar da je TZ bez direktora koji bi o tome vodio računa odvratila je kako djelatnici TZ-a rade svoj posao, no da je ionako županijski ured TZ-a više usmjeren na promociju. – Njima je to strateški lakše, a osim toga zakon o turističkim zajednicama promotivne aktivnosti i strategiju usmjerio na županijske turističke zajednice, rekla je.

Gradonačelniku Zoranu Paunoviću smo poslali upit, no ispričao se da je na putu.

Ivona Ćirak /foto M.D.

 

- Oglas -