Prošli je tjedan Makarska dosegnula milijunto noćenje, a već smo pisali o srpnju i prvih sedam mjeseci ove godine koji su vrlo pozitivni. I dok su brojke zadovoljavajuće, mnogi će se složiti da je “špica” počela kasnije no inače, a u neformalnim razgovorima ugostitelji su komentirali kako im srpanj nije donio očekivane rezultate.
Kakva je sezona, što kažu brojke i kako ih gradska vlast tumači, a što kažu ljudi s terena, imali smo priliku nakratko porazgovarati s gradonačelnikom Zoranom Paunovićem koji je, ukratko, vrlo zadovoljan. Prije svega nas je, naime, zanimalo kakvi su financijski pokazatelji.
– Mi imamo redovite sastanke s hotelijerima i ugostiteljima tako da znamo da su ugostitelji izuzetno zadovoljni s potrošnjom. Broj turista u predsezoni je porastao u odnosu na prošlu godinu koja je bila rekordna, a 2022. je bila rekordna u odnosu na 2019. godinu. I upravo te brojke koje nam govore o povećanim dolascima u predsezoni su znak da radimo dobro i da se osjeća zaokret u turizmu na kojem radimo, kazao je Paunović.
Dodaje kako je i srpanj bio odličan s porastom od oko 3 posto, a očekuje da će se 2024. na kraju pokazati kao još jedna rekordna turistička godina.
– Zanimljivo je da je porast potrošnje u ugostiteljskim objektima znatno veći, ne nužno zbog inflacije koja sad iznosi oko 3 do 4 posto. Radi se o porastu potrošnje koja se mjeri u povećanju od 30, 40, pa i 50 posto, rekao je gradonačelnik. Na naše pitanje radi li se o službenim podacima ceha ugostitelja, kazao je da se radi o podacima s terena.
– To su podaci s terena, na osnovu sastanaka s hotelijerima i ugostiteljima koje radimo jednom u tri mjeseca. Jedan hotelijer nam čak rekao da je prvi put u povijesti imao zimsku sezonu i da prvi put nije morao ubacivati vlastiti novac kako bi nastavio raditi. Od početka komuniciramo da ćemo veći novac ulagati u predsezonu i posezonu i da nećemo raditi pretjerani broj većih koncerata u samoj sezoni, a ugostitelji najbolje znaju koja je njihova publika pa smo im predložili da onda oni organiziraju manje koncerte za svoju publiku, pojasnio je Paunović.
Zanimalo nas je što Grad i TZ čine da se ponuda za turiste generira na osnovu pokazatelja.
– Uvijek je strategija ta na osnovu koje se donose odluke, rekao je gradonačelnik.
Na naš komentar kako strategiju razvoja turizma ipak nemamo, kazao je kako imamo tri strateška dokumenta, Studiju nosivih kapaciteta, SECAP i Strategiju razvoja kulturnog turizma. – Strategija razvoja kulturnog turizma govori nam što ćemo raditi kroz Maestrale, izložbe, manifestacije, umjetničke rezidencije…, odvratio je Paunović dodajući kako uza sve to žele razvijati specifične oblike turizma.
Detektirano je da su to, uz kulturni turizam, prirodni turizam i sportski turizam.
– Cilj je da određene manje oblike razvijamo na način da stvaramo dodatnu ponudu jer je to jedini način da privučemo goste kojima su to osnovni motivi za dolazak u destinaciju, zaključio je gradonačelnik.
Ivona Ćirak /foto M.D.